۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۲۷۷۸۲۳
آیت‌الله مجتهد شبستری:

اعتیاد برنامه استکبار برای براندازی نرم کشور است/ دولت و مجلس به فکر اشتغال جوانان باشند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به این‌که اعتیاد و بیکاری جوانان دو مسأله مهم به شمار می‌رود، گفت: مجلس و دولت باید به فکر رفع این دو مشکل باشند، چون اعتیاد برنامه استکبار برای براندازی نرم کشور است و بیکاری موجب آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
ديدار اعضاي عضو کمسيون اجتماعي مجلس ديدار اعضاي عضو کمسيون اجتماعي مجلس ديدار اعضاي عضو کمسيون اجتماعي مجلس آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: حضور نمایندگان در استان آذربایجان شرقی، نشان از توجه نمایندگان به مسائل استان ها است.

 

وی با اشاره به اهمیت کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: مقام معظم رهبری که مکرر می‌فرمایند، باید به درون ‌نظر داشته باشیم، این مسأله نه تنها در مسائل اقتصادی جاری است، بلکه در مسائل اجتماعی نیز تحقق دارد.

 

عضو خبرگان رهبری، ادامه داد: مسائل داخلی اهمیت فوق العاده ای دارد، اگر آسیب های اجتماعی درون را شناسایی بکنیم، الگو و اسوه‌ای برای کشور های دیگر خواهیم بود، همان‌گونه که انقلاب را به خارج ازکشور صادر کرده ایم در این موضوع نیز الگو خواهیم بود.

 

وی با اشاره به مسأله اعتیاد و بیکاری، گفت: این دو موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است، امروز جوانان بی کار و به دنبال اشتغال هستند، بیشتر آسیب های اجتماعی از مسأله اشتغال نشأت می گیرد.


امام جمعه تبریز تصریح کرد: علاوه بر این که مجلس و دولت باید به فکر مشکل اشتغال جوانان باشند، جوانان تحصیل کرده نیز باید انتظارات خود را معقول کنند و انتظار پشت میزنشینی و کار اداری برای همه توقع صحیحی نیست.

 

وی با اشاره به مسأله اشتغال و تحصیلات آکادمیک در کشور های مترقی، تأکید کرد: نوع مردم در کشور های اروپایی، از کشاورزان و نجاران و غیره با وجود تحصیلات دانشگاهی به کارهای غیر دولتی اشتغال دارند، بنابراین توقع پشت میزنشینی از تمام جوانان توقعی بی‌جا است، این امر نیز برای دولت مقدور نیست.

 

آیت‌الله مجتهد شبستری مشکل دیگر را مسأله‌ای اعتیاد عنوان کرد و گفت:  طبق آمار ها هر ساله بر تعداد معتادین افزوده می شود، در برخی شهرها شاهد پخش علنی مواد مخدر هستیم، از همه دردناک‌تر آن است که میان زنان نیز این مسأله گسترش یافته است، مجلس در این مورد تلاش بیشتری مبذول دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی یکی از برنامه های استکبار را اندلس‌سازی درون کشور خواند و گفت: در رأس علل و عواملی که اندلس را از میان برد، مواد مخدر، مشروبات، مفاسد اخلاقی و بدحجابی بوده است تا این‌که از جوانان غیرت رفت و نتیجه آن اشغال اندلس شد.

 

وی با اشاره به مسأله مواد مخدر، گفت: در میان آسیب های اجتماعی، مسأله اعتیاد از وضعیت نابسامانی برخوردار است، حل مشکل اشتغال می تواند تا حد زیادی این مشکل را حل کرد.

 

آیت الله شبستری با تشکر از خدمات به خانواده شهدا و جانبازان، تصریح کرد: خدمت بیشتر به یادگاران شهدا و خانواده‌های آن ها و جانبازان ارزشمند است، حال آنکه مطلق خدمات اجتماعی خود ارزش بالایی دارد.

 

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، گفت: در روز قیامت سایه ای در محشر نیست جز ظل عرش الهی و آن نصیب هر کسی نمی شود، مگر آنکه خدمات اجتماعی و خدمت به خلق داشته باشد.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به مسأله بیمه، افزود: بیمه یک قرارداد شرعی است، امروز یکی از ویژگی های کشور های مترقی توجه به مسأله بیمه است، تحقق بیمه همگانی یکی از وظایف مهم است که باید در این راستا مسؤولان امر کوشا باشند./854/پ202/ح

ارسال نظرات