۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۲۷۷۹۴۳

چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر

خبرگزاری رسا ـ برگزاری محفل انس با قرآن ویژه دانش آموزان در آبدان دیر، فعالیت ۳۶ خانه قرآن روستایی در دشتستان و اجرای یکصد و پنجاه برنامه جزء خوانی قرآن کریم در دشتی از جمله برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام سید احمد حسینی با حضور در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره پرداخت.

 
وی برگزاری نماز جماعت، بیان احکام و مسائل شرعی، ایراد سخنرانی و پاسخگویی به مسائل شرعی را از جمله برنامه های خود اعلام کرد و افزود: افزون بر اینها در ایام ماه مبارک رمضان برای بهره گیری مطلوب از این ایام کلاس های قرآن و اخلاق برای کودکان و نوجوانان برگزار شد.
 
روحانی مستقر روستای روستای گنخک از توابع بخش کاکی شهرستان دشتی 5 مرداد 94 به برگزاری جلسات ختم قرآن، روضه خوانی و سخنرانی و جلسات تفسیر و سرکشی از خانواده های شهدا در ماه رمضان و فصل تابستان اشاره و استقبال مردم از این برنامه ها را چشمگیر اعلام کرد.
 
گفتنی است، شهرستان دشتی دارای 5 روحانی مستقر است که رایزنی ها برای افزایش این تعداد و استقرار روحانی در روستاهای بالای 50 خانوار ادامه دارد.
 
اجرای یکصد و پنجاه برنامه جزء خوانی قرآن کریم در دشتی
کارشناس ارشد امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی از برگزاری یکصد و پنجاه برنامه جزء خوانی قرآن کریم در طول ماه رمضان در نقاط مختلف این شهرستان خبر داد.
 
محمد جواد احمدی منفرد با اعلام این خبر، گفت: در راستای نهادینه کردن ترتیل خوانی قرآن کریم در جامعه، بیش از صد و پنجاه برنامه جزء خوانی قرآن کریم در نقاط مختلف شهر و روستاهای شهرستان دشتی در طول ماه رمضان برگزار شد.
 
وی با اشاره به فعالیت 160 مسجد، هیأت مذهبی، حسینیه و مرکز قرآنی در شهرستان دشتی، افزود: این برنامهها با همکاری موسسات و خانه های قرآن شهری و روستایی، روحانیان مستقر و طرح هجرت و مبلغین اعزامی ویژه ماه رمضان در مساجد، هیئات مذهبی و موسسات و خانههای قرآنی شهر و روستاهای این شهرستان در محافل مذهبی و دینی اجرا شد.
 
فعالیت 36 خانه قرآن روستایی در دشتستان
خلیل حسن پور کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی دشتستان ضمن اعلام خبر فوق تصریح کرد: شهرستان دشتستان دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای گسترش فعالیت‌های قرآنی است و باید با برنامه‌ریزی و بسترسازی مناسب، زمینه توسعه این گونه فعالیت‌ها را فراهم کنیم.
 
وی در ادامه افزود: آموزش صحیح خوانی قرآن کریم وحفظ سوره یاسین طرح 1449 و همچنین حفظ جزء 30 و محفل قرآنی در سطوح مختلف از جمله فعالیت‌هایی است که در این مراکز قرآنی انجام می‌شود.
 
برگزاری محفل انس با قرآن ویژه دانش آموزان در آبدان دیر
 
محمد توشکان اظهار مسؤول موسسه قرآنی معراج آبدان داشت: با هماهنگی با تبلیغات اسلامی دیر و رایزنی با فعالان قرآنی و فرهنگی ترتیبی اتخاذ شد محفل انس با قرآن در شهر آبدان با حضور دانش آموزان در موسسه معراج این شهر برگزار شد.
 
مسئول موسسه قرآنی معراج آبدان افزود: در این محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته نوجوان و جوان آبدان آقایان ابراهیم توانچه، روح الله فریدونی و سعید گنخکی برگزار شد که برگزاری این محافل تاثیرات عمیقی برجوانان و نوجوانان در شناخت معارف اسلامی بویژه آموزه های قرآنی دارد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: اداره تبلیغات اسلامی دشتستان قصد دارد در سال 94 تعداد این مراکز قرآن روستایی را افزایش دهد تا همه روستاها از نعمت فراگیری قرآن کریم بهره‌مند شوند.846/پ203/ب4
ارسال نظرات