۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۲۷۸۰۹۱
امام جمعه بیروت:

رژیم صهیونیستی درصدد دشمن جلوه دادن ایران برای کشورهای عربی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت با اشاره به جایگاه ایران در منطقه، تقویت روابط میان ایران و کشورهای عربی منطقه را موجب مشخص شدن دشمن واقعی جهان اسلام دانست.
سيد جعفر فضل الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید جعفر فضل الله، امام جمعه این هفته بیروت در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجد حسنین (ع) حاره حریک برگزار شد، با تاکید بر شرایط بحرانی فلسطین گفت: دشمن با ایجاد جنگ در سرزمین مسلمانان به دنبال گسترش سیطره خود بر فلسطین بوده و با اجرای مانورهای نظامی و آغاز جنگ جدید، خود را برای بازیابی نفوذش بر منطقه آماده می کند.

 

فضل الله افزود: حرکت از سوی همگان در راستای ایجاد گام‌های واقعی برای بازگرداندن ارتباط مردم با تاریخ خود و تصحیح در نگرش به دشمن واقعی ملت با از میان رفتن منشا اختلافات و همچنین فراهم آمدن بستری مناسب برای نزدیکی و همفکری گروه‌های مردمی، از راه حل های اساسی برای تقویت عنصر وحدت داخلی است.

 

وی با اشاره به روابط عربی _ ایرانی خاطر نشان کرد: ما خواستار بهترین روابط میان ایران و کشورهای عربی منطقه هستیم. رژیم صهیونیستی، ایران را به عنوان دشمن کشورهای عربی منطقه معرفی می کند در حالی که با تقویت این روابط دشمن واقعی آنان مشخص خواهد شد.

 

امام جمعه مسجد حسنین (ع) با تاکید بر اینکه ایران جزئی از کشوروهای منطقه بوده و تعدی به آن غیرممکن است، تصریح کرد: زمینه برای همکاری میان ایران و کشورهای عربی در بازنگری سیاست‌های گذشته فراهم آمده و باید با استفاده از پیشرفت‌های جهانی برای نزدیکی این رابطه به صورت صحیح اقدام کنیم.

 

این روحانی لبنانی، ضعف نظام سیاسی کشور را مشکلی بزرگ توصیف کرد و اظهار داشت: اگر سیاستمداران لبینانی در تحقق مصلحت مردم قدم بر می داشتند درهای رحمت به سوی آنان گشوده می شد اما آنان تنها به منافع شخصی خود اهمیت می دهند. مردم باید به حاکمان بفهمانند که نسبت به مسائل اطراف خود بی اطلاع نبوده و از تمام امکانات برای تحقق اهداف خود استفاده می کنند./981/ب901/د

 

ارسال نظرات