۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۷۸۱۶۳
با محوریت مسبحات قرآن کریم؛

مسابقات قرآنی«ربیع القلوب» در کاشان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین کاشان گفت: ششمین دوره مسابقات قرآنی «ربیع القلوب» بامحوریت «مسبحات قرآن کریم» ویژه ماه مبارک رمضان در شعب خواهران این مؤسسه با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.
حجت الاسلام مجتبي حسن زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده، مدیر عامل مؤسسه امیرالمؤمنین کاشان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری ششمین دوره مسابقات قرآنی «ربیع القلوب» بامحوریت «مسبحات قرآن کریم» ویژه ماه مبارک رمضان در شعب خواهران این مؤسسه، گفت: این مسابقات با هدف ترویج انس و تدبر درقرآن و درسه رشته حفظ، روخوانی و روانخوانی و ترجمه و مفاهیم قرآن کریم برگزار شد.

 

وی با اشاره به این که مسبحات سوره هایی هستند که با عبارت «یُسَبِّحُ لِلَّهِ» و نظیرآن شروع می شوند و علت نامگذاری آنها به این جهت است که با تسبیح خدا آغاز می شوند، یاد آورشد: مسبحات شامل سوره های مبارک «اسراء»، «حدید»، «حشر»، «صف»، «جمعه»، «تغابن» و«اعلی» است که تلاوت هرکدام دارای فضایل و برکات زیادی است.

 

حجت الاسلام حسن زاده ادامه یاد آورشد: این مسابقات ویژه قرآن آموزان و اعضای مؤسسه در سال تحفیظی 94- 93 بود که از تیرماه 93 تا پایان خردادماه 94 درکلاس های این مؤسسه حضور داشته اند.

 

وی با اشاره به این که هرسه رشته آزمون به صورت شفاهی  برگزار شد افزود: آزمون رشته ترجمه و مفاهیم قرآن کریم شامل ترجمه لغات، ترجمه آیات و شأن نزول آیات برگزار شد و در پایان هانیه طحانی و مژگان خانی در سطح یک، رقیه حسینی و معصومه حسینی درسطح دو و زهرا تقربی درسطح سه رشته ترجمه ومفاهیم قرآن کریم موفق شدند رتبه اول راکسب کنند.

 

مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان افزود: مهری حبیبی و جمیله جاری پور درسطح یک، طیبه صادقی درسطح سه، محمدحسین قاسمی درسنین زیر 6 سال، مبینا ارشدی درسطح یک و فاطمه شاکر کاشانی در سطح سه سنین 7 تا 12سال رشته روخوانی و روانخوانی رتبه اول راکسب کردند.

 

حجت الاسلام حسن زاده گفت: طاهره باقری، مریم محمدی و فاطمه کریمی به ترتیب در سطوح یک و دو و سه در رشته حفظ قرآن کریم رتبه اول را به دست آوردند.

 

وی یاد آورشد: در این مسابقات نزدیک به 70 نفر از شرکت کنندگان در رشته های مختلف جوایزی اهدا خواهد شد که در بخش مربی برتر نیز زهرا سلمان طاهری به دلیل حضور حداکثری اعضای کلاس در مسابقات و آسیه شکور به دلیل کسب حداکثری تعداد رتبه اعضای کلاس نیز جوایزی اهدا می شود.

 

به گفته وی، آسیه شکور و فاطمه لطفی در رشته ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، زهرا سلمان طاهری در رشته روخوانی و روانخوانی و مرضیه همایونی و زینب رجبی فر در رشته حفظ قرآن به داوری پرداختند.

 

مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان یاد آورشد: آزمون رشته های حفظ، روخوانی و روانخوانی و ترجمه و مفاهیم قرآن کریم به مدت سه روز از 22 تا 24 تیرماه امسال درشعبه اول خواهران این مؤسسه واقع درخیابان اباذر، جنب ساختمان مرکزی شهرداری،کوی شهیدقطان برگزار شد./1307/پ202/ح

ارسال نظرات