۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۷۸۷۳۲
نماینده مجلس:

مجلس از آزادی مشروع مطبوعات حمایت می کند

خبرگزاری رسا ـ عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی از مطبوعاتی که دنباله رو آزادی مشروع هستند، حمایت می‌کند.
حجت‌الاسلام محمدرضا باقري بنابي، عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي

حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در حاشیه دیدار معاون مطبو‌عاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعضای شورای فرهنگ عمومی بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: متأسفانه آشفتگی گریبانگیر مطبوعات کشور به ویژه مطبوعات محلی شده است.

 


وی با بیان این‌که در سطح استان مطبوعات قوی در سطح ملی نداریم و باید مطبوعات آذربایجان‌شرقی مورد آسیب شناسی قرار گیرد تا بلکه تبریز بتواند به جایگاه خود در این زمینه دست یابد، خاطرنشان کرد: تهمت ها و افتراهایی که بدون دلیل در برخی مطبوعات کشور مطرح می شود موجب رنجیدگی خاطر مؤمنان شده و برای توسعه کشور هم زیان بار است.

 


عضو فراکسیون روحانیت مجلس تأکید کرد: ما به آزادی مشروع مطبوعات کمک می کنیم اما با هرکس که قلم به دست گرفته و وحدت و منافع ملی را خدشه دار می کند مخالف هستیم. به جهت اختلاف و کشمکش در روزنامه‌ها برخی افراد متدین و مؤمن فضا را برای کار مناسب نمی‌بینند و دغدغه آنها سر و سامان دادن به وضع آشفته مطبوعات است.

 


حجت‌الاسلام باقری‌بنابی بیان کرد: از آنجایی که انتظار می‌رود مطبوعات برای توسعه فضای سیاسی کشور کمک کنند، اما شرایطی را به وجود می‌آورند که مضر می‌شوند، البته مجلس شورای اسلامی نیز از مطبوعاتی که دنباله رو آزادی مشروع هستند، حمایت می‌کند.

 


وی تصریح کرد: آن مطبوعاتی که منافع ملی را زیر سؤال می‌برند و روزنامه‌های آنها به ضد منافع ملی تبدیل شده است، باید برای اصلاح آنها قدم برداشت، در عین حال باید حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مطبوعات و رسانه‌‍‌هایی که در راستای منافع ملی گام برمی‌دارند، مضاعف باشد.

 


نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این‌که هنوز مطبوعات به عنوان کالای فرهنگی برای خانوارهای ایرانی تعریف نشده است، اظهار داشت: فرهنگ‌‌سازی برای تحقق این امر لازم است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات