۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۷۸۹۳۸
امام جمعه موقت تهران:

آمریکا تروریست‌ها را تربیت، صادر و حمایت می‌کند/ افراد نادان به اختلاف شیعه و سنی دامن می زنند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله امامی کاشانی با بیان این‌که صهیونیست ها، عربستان سعودی و داعش سه ضلع خباثت و نشأت گرفته از استعمار و استکبار جهانی هستند، گفت: آمریکا خود تربیت کننده، صادر کننده و حامی گروه‌های تروریستی است.
آيت الله امامي کاشاني نماز جمعه تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به توافق هسته‌ای ایران با گروه 5+1، اظهار داشت: توافق هسته‌ای در شورای عالی امنیت ملی است و امیدواریم آنچه خیر است اتفاق بیفتد.


وی با تشکر از تیم مذاکره کننده، ابراز کرد: تیم مذاکره کننده با آرامش، منطق و شجاعت راهی را رفتند که رهبر انقلاب و ملت آن را هدایت کردند.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به شایعه ها و دروغ پردازی‌های استکبار جهانی علیه ایران، گفت: دشمنان امروز به دروغ ایران را به حمایت از تروریسم و ساخت سلاح هسته‌ای متهم می‌کنند در حالی که این گونه نیست و این‌ها همه نشان از عداوت و دشمنی آن‌ها با ما است.


آیت‌الله امامی کاشانی خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه کشور ما نیز به آنها هشدار داد که دشمنان به جای دروغ پردازی علیه ایران به جبران گذشته خود روی بیاورند.


وی با بیان این‌که صهیونیسم، عربستان سعودی و داعش سه ضلع خباثت و نشأت گرفته از استعمار و استکبار جهانی هستند، افزود: استکبار جهانی خود تربیت کننده، صادر کننده و حامی گروه‌های تروریستی است.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به جنایت‌های عربستان در یمن، گفت: عربستان سعودی سفاک با کمک رژیم صهیونیستی به کودک کشی و کشتار مردم مظلوم یمن می‌پردازد.


آیت‌الله امامی کاشانی با استناد به روایتی از پیامبر اسلام درباره خطر یهودیان، خاطرنشان کرد: پیامبر فرمود: مسلمانان اگر می‌خواهند راحت زندگی کنند باید یهودیان را از جزیرة العرب اخراج کنند و امروز نیز صهیونیست ها همان‌هایی هستند که قرآن درباره آنها فرموده این‌ها ذاتا جلب و خبیث هستند و با زندگی انسان ارتباطی ندارند.


وی با بیان این‌که امروز غربی‌ها به دنبال راضی کردن صهیونیست ها هستند و اقداماتی را در این زمینه انجام می‌دهند، گفت: غربی‌ها باید بدانند که صهونیست‌ها هیچ گاه از آن‌ها راضی نمی‌شوند، دست آنها تا مرفق به خون بیگناهان آلوده است و زمانی راضی می‌شوند که همه چیز در دست خودشان باشد.


امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به این که توافق هسته‌ای رگه‌ای بیش نیست و همانگونه که رهبری فرمودند باید به اقتصاد مقاومتی روی آورد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی و توافق شاخه‌های درخت هستند و اگر این درخت آبیاری شود بقیه موارد نیر اصلاح می‌شود.


آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه با استناد به روایتی از امام علی(ع) مبنی بر این که قوام جامعه بر چند چیز است، گفت: عالمی که به علم خود عمل کند جامعه را سعادتمند می‌کند و اگر نفع خود را در نظر بگیرد جامعه را به انحراف می‌کشاند.


وی در ادامه نقش دولت در اقتصاد را هدایت و حمایت دانست و افزود:‌ مجلس باید ق
وانین دست و پاگیر را حذف کند و زمانی که شرایط ایجاد شد ثروت راه درست خود را می‌رود؛ اگر ما اجناس بنجل وارد کنیم ثروت ما راه غلط رفته است.


امام جمعه موقت تهران با بیان این که به کار گیری درست از علم و ثروت مشکلات کشور را حل می‌کند، گفت: طبق روایات زیان کارترین افراد کسانی هستند که پول را درست خرج نمی‌کنند و وقتی اجل شان فرا می‌رسد می‌بینند که از علم، نیرو و سرمایه درست استفاده نکرد‌ه‌اند.


آیت‌الله امامی کاشانی همچنین در خطبه نخست بر ضرورت وحدت در بین مسلمانان تأکید کرد و گفت: متأسفانه امروز افرادی نادان از شیعه و اهل سنت با استفاده از سایت‌هایی که در اختیار دارند به اختلافات دامن می‌زنند./927/پ201/ج

ارسال نظرات