۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۲۷۹۲۶۱
امام جمعه اهر:

خبرنگار متعهد باید ولایت‌مدار و امانت‌دار باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده پرهیز از افراط و تفریط، امانتداری، صداقت، واقع‌بینی و تحلیل جامع همچنین ولایی بودن را از شاخصه‌های مهم خبرنگاران متعهد و منطقی برشمرد و گفت: مخابره کردن دستاوردهای نظام اسلامی از جمله با ارزش‌ترین وظایف خبرنگاری است.
حجت الاسلام حاجي زاده امام جمعه اهر

حجت الاسلام حاجی زاده، امام جمعه اهر و عضو شورای استانی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تسلیت و تعزیت 17 مرداد سالروز شهادت مظلومانه دیپلمات‌ها و شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، در افغانستان به دست گروه طالبان در سال 1377، روز خبرنگار را تبریک گفت.

 

وی از جمله با ارزش‌ترین وظایف خبرنگاری را مخابره کردن دستاوردهای نظام اسلامی خواند و افزود: همه ما وظیفه داریم تلاش‌های خبرنگاران را ارج نهاده و به نحو شایسته آنها را در انعکاس دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی یاری کنیم.

 

امام جمعه اهر پرهیز از افراط و تفریط، امانتداری، صداقت، واقع‌بینی و تحلیل جامع همچنین ولایی بودن را از شاخصه‌های مهم خبرنگاران متعهد و منطقی عنوان کرد و گفت: ملاک و معیار ما رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده و باید در تحقق رهنمود های مقام معظم رهبری در این خصوص گام‌های عملی برداریم.

 

وی خبرنگار به عنوان یک فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باید اهل تحلیل باشد و با جامع‌نگری نسبت به انتشار اخبار اقدام کند و قبل از آنکه خبری را منتشر نماید،آن را محک زند و شاخص داشته باشد، طبیعی است در جامعه ما محک و شاخص رهنمود های مقام معظم رهبری است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید اهل درایت و تعقل بوده باشند و از نقل اخبار و نوشته هایی که در جامعه ایجاد تنش نماید و ارزش های دینی را به خطر انداخته و وحدت جامعه را از بین ببرد، خودداری نمایند و بدانند که چه خبری در کجا و در چه زمانی باید منتشر شود.

 

 وی، تأکید کرد: خبرنگار لازم است، اخباری را که دارای آثار بد و مخرب است را اصلاً منتشر نکند و به دنبال مچ گیری و اینکه عیب مردم را در اینجا و آنجا منتشر نماید، نبوده و اهل صداقت و راستگویی باشد، حقیقت گرا و اخبار خود را در راستای تداوم انقلاب و تقویت نظام اسلامی و دین مردم انتشار دهند.

 

حجت الاسلام حاجی زاده در پایان با اشاره به جایگاه دینی و ارزشی رسانه و اطلاع رسانی، ابراز داشت: در طول تاریخ اگر حادثه عظیم کربلا به نحوی اطلاع‌رسانی نمی‌شد و مظلومیت فلسفه قیام امام حسین(ع) منعکس نمی‌گشت، قطعاً این فرهنگ تا به امروز ماندگار نشده بود./854/ت302/ح

ارسال نظرات