۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۷۹۴۲۵
مدیر حوزه علیمه خواهران کرمانشاه:

خداشناسی آغاز بندگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه خداشناسی را آغاز بندگی دانست و گفت: خداشناسی و بندگی خدا تضمین کننده سعادت دنیوی و اخروی انسان است.
حجت الاسلام سعيد فتحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سعید فتحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در جلسه اخلاق که پس از برپایی نماز جماعت ظهر و عصر در استانداری کرمانشاه برگزار شد عنوان داشت: راه کسب سعادت برای انسان ها شناخت خداوند متعال و فراهم آوردن زمینه تقرب به اوست.

 

حجت الاسلام فتحی کنار گذاشتن تکبر و خودبینی را یکی از اصلی ترین شروط جهت شناخت خداوند بیان کرد و یادآور شد: خودبینی و منیت موجب به وجود آمدن فاصله میان انسان و آفریدگار شده و پرده های حجاب را در میان انسان و خدا قرار می دهد.

 

وی با بیان اینکه لذات دنیوی مانع شناخت خداوند می شود، ابراز کرد: گاه حب دنیا همانند سدی مانع تقرب به خدا و رشد معنوی انسان می شود و قلب را سیاه می کند، دل جایگاه خداوند است و اگر کدر شد دیگر نمی تواند جایگاه شناخت و حب خداوند متعال باشد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه ادامه داد: سعادت انسان ها در گرو شناخت خدا و قدم گذاشتن در راه بندگی خداست و این امر فقط زمانی ممکن می شود که انسان با از میان برداشتن پرده های غیب، فاصله میان خود و خدا را از بین برده و به مقام قرب الهی برسد.

 

وی افزود: خداوند متعال نیز وقتی خلوص قلبی بنده خود را ببیند موانع بر سر راه او را برداشته و گام هایش را استوار می کند، این به معنای سعادتمند شدن دنیوی و اخروی انسان است.

 

حجت الاسلام فتحی در پایان خداشناسی را آغاز بندگی دانست و تصریح کرد: انسان ها با شناخت کامل خود، می توانند به شناختی از خداوند دست یابند هر چند شناخت کامل خداوند نامحدود در ذهن محدود انسان نمی گنجد، اما همین مقدار از شناخت می تواند تضمین کننده بندگی و سعادت انسان مؤمن باشد./857/پ202/ب4

ارسال نظرات