۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۲۷۹۴۹۶
سفیر سابق ایران در فرانسه:

توافق ایران و غرب سبب انزوای رژیم صهیونیستی شده است

سفیر سابق ایران در فرانسه گفت: در پرتو توافق برجام دولتمردان رژیم صهیونیستی یک از منزوی‌ترین دوران سیاست خارجی خود را تجربه می‌کنند که شاهد این مدعا همین مخالفت‌خوانی و رجزخوانی ها آنها نسبت به موقعیت جدید ایران است.
محمد صادق خرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد صادق خرازی امروز در نشست بررسی برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» که از سوی سایت دیپلماسی ایرانی در محل روزنامه اطلاعات برگزار شد، گفت: 12 سال مذاکره با کشورهای اروپایی داستان بلندی در تاریخ مناسبات خارجی ایران را رغم زد.

 

وی با اشاره به موضوع بحث دستاوردها و نتایج مهم برجام افزود: متاسفانه تحلیل‌گران و صاحب‌نظران به تاثیرات مهم برجام در ایران و حوزه پیرامونی آن کمتر توجه کرده اند.

 

سفیر سابق ایران در پاریس عنوان کرد: همچنین مذاکرات و چهارچوب‌های آن که توسط مقامات و مسؤولان سیاست خارجی مورد تاکید قرار گرفته و به صورت توافقنامه شورای امنیت در رفع تحریم‌ها که می‌تواند آثار مهمی بر امروز و آینده ایران داشته باشد شاید کمتر توجه شده است.

 

خرازی با اشاره به اینکه برجام ایران را از نگاه امنیتی جهان خارج کرد، اظهار داشت: غیر امنیتی کردن جمهوری اسلامی ایران در سطح معادلات بین‌المللی و تلاش سلطه برای امنیتی کردن ایران توان ایران را محدود می‌کرد اما برجام آن را برطرف کرد.

 

وی افزود: با چنین حرکت و نعمت برخورداری از ویژگی‌های برجام ما می‌توانیم بگویم اقبال جهانی نسبت به تعامل با ایران ایجاد شده که در منطقه و فرامنطقه نقطه پایان شکست امنیتی برای جمهوری اسلامی ایران است.

 

سفیر سابق ایران در فرانسه بیان داشت: در پرتو توافق برجام دولتمردان رژیم صهیونیستی یکی از منزوی‌ترین دوران سیاست خارجی خود را تجربه می‌کنند که شاهد این مدعا همین مخالفت‌خوانی و رجزخوانی ها آنها نسبت به موقعیت جدید ایران است.

 

خرازی افزود: یکی دیگر از دستاورهای برجام تعمیق شکاف میان اسرائیل با سایر کشورهای جهان و حتی حامیان غربی آنها است که مقوله و مولفه‌ای تا این اندازه تاثیرگذار بر فاصله و شکاف در راستای منافع ملی منطقه و دنیای اسلام وجود نداشته است.

 

وی ابراز کرد: آزاد شدن توان جمهوری اسلامی و قدرت مانور سیاست خارجی در حل و فصل پرونده‌های مهم منطقه‌ای و بین‌المللی می تواند تغییر موازنه منطقه‌ای به نفع جمهوری اسلامی داشته باشد.

 

سفیر سابق ایران در فرانسه با اشاره به این‌که امنیت‌سازی در منطقه بدون ایران مشکل خواهد بود، بیان داشت: جمهوری اسلامی با برجام نشان خواهد داد که قدرت منحصر به فرد در امنیت‌سازی خاورمیانه خواهد داشت که هیچ کشور دیگری چون مصر، عربستان، ترکیه و سایر کشورها قادر به نقش‌آفرینی در این زمینه نخواهند بود.

 

خرازی با اشاره به اینکه دیپلماسی ایران قدرت نرم است عنوان کرد: در عرصه سیاست خارجی مذاکره‌کنندگان و وزیر امور خارجه ما با برخورداری از ذهن منظم در جنگ ذهن‌ها توانستند غالب شده و رقیب را مهار کنند.

 

سفیر سابق ایران در فرانسه خاطرنشان کرد: چشم‌انداز قدرت نوظهور جمهوری اسلامی ایران در بعد اقتصادی می‌تواند در مرحله ای حساس ویژگی‌های بزرگی برای توسعه اقتصادی ایران به وجود آورد./807/پ202/ش

ارسال نظرات