۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۲۷۹۷۳۰
مشاور عالی مقام معظم رهبری:

عزت و اقتدار ایران اسلامی مرهون دلاورمردی و ایثارگری‌های شهدا است

خبرگزاری رسا ـ مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان این که دلاور مردی‌های شهیدان هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهیدان سرفراز ارتش بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: امروز عزت و اقتدار ایران اسلامی مرهون دلاورمردی و ایثارگری‌های شهدا و صبر و استقامت خانواده شهدا است.
امير سرتيپ سيدحسام الدين هاشمي، مشاور عالي مقام معظم رهبري و جانشين هيئت معارف آجا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، امیر سرتیپ سیدحسام الدین هاشمی، مشاور عالی مقام معظم رهبری بعد از ظهر امروز، دوشنبه 19 مرداد در دوره معارف جنگ که در مرکز آموزشی درجه‌داری حضرت علی اکبر(ع) برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام صادق(ع)، با بیان این که  دلاور مردی‌های شهیدان هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهیدان سرفراز ارتش  بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: امروز عزت و اقتدار جمهوری اسلامی مرهون دلاورمردی و ایثارگری‌های شهدا و صبر و استقامت خانواده شهدا است.

 

مشاور عالی مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: جوانان یک ملت در سایه امنیت نظام می‌توانند تحصیل کنند و به پیشرفت و اهداف عالیه دستیابی پیدا کند.

 

تمام پیشرفت‌های دولت و ملت در تمام عرصه‌ها به شرایط امنیت کشور برمی‌گردد

جانشین هیئت معارف آجا بیان داشت: جوانان می توانند در سطح منطقه و جهان رشد علمی خود را به رخ جهانیان بکشند، همچنین تمام پیشرفت‌های دولت و ملت در تمام عرصه‌ها به شرایط امنیت کشور برمی‌گردد.

 

هاشمی گفت: پایوران آموزشی در نوک پیکان امنیت کشور قرار دارند و نمی‌توانید از هیچ موضوعی به سادگی غفلت کنید، چراکه ممکن است کوچکترین غفلت امنیت نظام و مردم را به خطر اندازد و شما با ورود به این عرصه این مسؤولیت سنگینی را بر عهده دارید.

 

مقاومت ملت بزرگ ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس

مشاور عالی مقام معظم رهبری به ویژگی‌های منحصر به فرد جنگ در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: ملت بزرگ و غیور ایران اسلامی هشت سال تمام با تمام قوا مقاومت کرد و جنگید، کشور ما با جمعیتی بالغ بر 36 میلیون نفر وارد جنگ شد و با 42 میلیون نفر جنگ را به پایان رساند، این در حالی بود که نظام ما 2 میلون و پانصد هزار سرباز و  2 میلیون و یکصد و سی هزار بسیجی وارد جنگ کرد.

 

جانشین هیئت معارف آجا خاطر نشان کرد: بر طبق آمار شهیدان ایران اسلامی نسبت به کشته‌شدگان عراقی و همچنین اسرای ما نسبت به کشور عراق شرایط بهتری دارد.

 

هاشمی با اشاره به دشمنان داخلی و منافقان داخل کشور گفت: اولین شهید انقلاب توسط ترور منافقین کوردل شهید سپهبد قرنی بود که مغز متفکر ارتش به شمار می‌رفت البته پس از شهید مطهری که مغز متفکر علمی به حساب می‌آمد.

 

تمام دنیا در جنگ تحمیلی یاور رژیم بعثی عراق بودند

مشاور عالی مقام معظم رهبری تصریح کرد: تمام دنیا در جنگ تحمیلی یاور رژیم بعثی عراق بودند و از نظر نیروی انسانی تجهیزات نظامی و دارایی مالی این کشور را حمایت می‌کردند، این در حالی بود که حتی از دادن سیم خاردار به کشور ما دریغ می‌کردند و در این شرایط صدام با برآوردهای غلطی که داشت به فکر  تصاحب چند روزه تهران بود.

 

جانشین هیئت معارف آجا خاطر نشان کرد: هنر آموزان ارتش و دانشجویان تمام عرصه‌ها باید از شرایط و ضوابط دفاع از میهن مطلع شوند و با  آگاهی خود را قدرتنمند‌تر  از گذشته ‌سازند.

 

هاشمی در ادامه گفت: بصیرت هنر آموزان ارتش و دانشجویان در عرصه‌های مختلف اثبات می‌کند که نمی‌توان خون شهیدان ایران اسلامی را پایمال کرد و دشمنان نیز خواهند فهمید که ایران اسلامی، عراق، لبنان یا افغانستان نیست. /842/پ202/ج

 

ارسال نظرات