۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۲۷۹۸۰۲

مخالفت بیمارستان برزلای با تغذیه اجباری اسیر فلسطینی

خبرگزاری رسا ـ مدیر بیمارستان برزلای در عسقلان تاکید کرد که تغذیه اجباری اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی با اصول و ارزش‌های علم پزشکی در تضاد است.
محمد علان اسير فلسطيني

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر حیزی لیوی مدیر بیمارستان برزلای روز گذشته در سخنانی تصریح کرد که تغذیه اجباری اسیری که دست به اعتصاب غذا زده است، اقدامی خطرناک است و هرگونه تلاش و اقدام پزشکی برای نجات جان بیمار تنها زمانی جایز است که بیمار با خطر جدی مواجه باشد.

 

 این در حالی است که باسل غطاس نماینده کنست صهیونیستی از فهرست یکپارچه عربی در نامه‌ای به مدیر بیمارستان برزلای خواستار جلوگیری از تغذیه اجباری اسیر محمد علان شد. علان یکشنبه شب از بیمارستان سوروکا به بیمارستان برزلای انتقال داده شد.

 

غطاس اظهار داشت که تنها دلیل انتقال اسیر علان به بیمارستان برزلای مخالفت پزشکان بیمارستان سوروکا به تغذیه اجباری وی است.

 

وی افزود: شاباک گمان کرده اوضاع در بیمارستان برزلای به گونه‌ای دیگر است و حالا که بیمارستان سوروکا حاضر به تغذیه اجباری این اسیر اعتصاب کننده غذا نشده است، او را به این بیمارستان انتقال داده‌اند تا به هدف خود برسند.

 

این نماینده عرب کنست در مورد تبدیل بیمارستان برزلای به گوانتاناموی اسرائیل شدیدا هشدار داد. گوانتانامو تنها جایی است که تغذیه اجباری اسرا در آن انجام می شود.

 

وی مدیر بیمارستان برزلای را به پایبندی به اصول و ارزش‌های پزشکی فراخواند./994/ب101/د

ارسال نظرات