۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۸۰۳۳۹

رژیم صهیونیستی با رفع حصر کامل غزه در ازای آتش‌بس ۷ تا ۱۰ ساله موافقت کرد

خبرگزاری رسا ـ منابع فلسطینی گزارش دادند رژیم صهیونیستی با رفع حصر کامل نوار غزه و ایجاد گذرگاه دریایی میان این باریکه و قبرس در ازای آتش‌بس بلندمدتی که بین ۷ تا ۱۰ سال به طول بینجامد، موافقت کرده است.
غزه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه «الحیات» چاپ لندن به نقل از «منابع فلسطینی» گزارش داد اسرائیل با رفع حصر کامل نوار غزه و ایجاد گذرگاه دریایی میان این باریکه و قبرس در ازای آتش‌بس بلندمدتی که بین 7 تا 10 سال به طول بیانجامد، موافقت کرده است.

 

این روزنامه در گزارش خود به نقل از منابع فلسطینی آورده است: این توافق از طریق مذاکرات غیرمستقیمی حاصل شده که «تونی بلر» نماینده کمیته چهارجانبه و نخست وزیر اسبق انگلیس هدایت آن را برعهده داشته است.

 

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی همچنان احداث فرودگاه در غزه را رد می‌کند و حتی پیشنهاد قطر برای حمایت مالی از ساخت فرودگاه جدید در اراضی اشغالی در ازای بازگشایی فرودگاه بین‌المللی در غزه را رد کرده و می‌گوید که طرفین از توافق همه‌جانبه هنوز خیلی دور هستند و تبادل اسرا باید مشمول این توافق باشد.

 

به نوشته «الحیات»، مقامات حماس و منابع امنیتی اسرائیل، گزارش‌های مربوط به برگزاری مذاکرات غیرمستقیم میان اسرائیل و حماس از طریق میانجی‌های اروپایی بعد از جنگ تابستان گذشته را تایید کرده‌اند.

 

در این گزارش آمده، حماس مصرانه خواستار احداث بندر و فرودگاه در غزه و همین طور آزادی تعدادی از اسرای فلسطینی شده است که به اتهام کشته شدن سه نوجوان اسرائیلی در سال 2014 بازداشت شده‌اند.

 

با این حال، «شیخ حسن یوسف» یکی از رهبران بانفوذ حماس در رام‌الله امروز (پنج‌شنبه) گفت، هیچ اطلاعاتی درباره این توافق جدید ندارد. وی در این باره افزود: «امروز درباره این موضوع شنیدم اما نه می‌توانم آن را تایید کنم و نه تکذیب».

 

با این حال، الحیات گزارش داد، تونی بلر جزئیات را در نشستی که سه‌شنبه در دوحه قطر برگزار شد، با «خالد مشعل» رهبر شاخه سیاسی حماس نهایی کرده است.

 

دفتر تونی بلر از اظهارنظر درباره گزارش روزنامه الحیات خودداری کرده است./982/ب101/د

ارسال نظرات