۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۲۸۰۳۷۴
استاد حوزه و دانشگاه:

ازدواج مهم‌ترین انتخاب زندگی است که باید با شناخت کافی صورت بگیرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه همسر خوب را از عوامل سعادتمندی انسان دانست و گفت: ازدواج مهم‌ترین انتخاب یک فرد است و باید با شناخت کافی و بهنگام صورت بگیرد.
ازدواج مهم‌ترین انتخاب زندگی است که باید با شناخت کافی صورت بگیرد

خانم آل ایوب، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به آیه شریفه «وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیْها وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً»، گفت: یکی از عوامل سعادتمندی انسان، داشتن همسر خوب و یکی از عوامل شقاوت انسان نیز همسر بد است؛ بنابراین ازدواج مهم‌ترین انتخاب یک جوان است که بایستی با شناخت کافی و بهنگام صورت گیرد.

 

وی خودشناسی را نخستین وسیله در انتخاب همسر عنوان کرد و افزود: فرد باید یک شناخت نسبتا کامل از خود داشته باشد تا بتواند شخصیت هم کفو خود را تشخیص دهد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بیان داشت: عجله کردن به دلیل دیر شدن سن ازدواج و یا عواملی چون خودکم بینی نباید در امر ازدواج و انتخاب فرد دخیل شود.

 

آل ایوب مشخص کردن اهداف ازدواج، استفاده از تجارب والدین و کارشناسان، داشتن صداقت و نیز شناخت کافی از خود و معیارهای طرف مقابل را از نکات مهم بحث انتخاب همسر برشمرد.

 

وی یادآور شد: چه خوب است جوانان به بیانات مقام معظم رهبری مراجعه کنند و از نظرات ایشان بهره مند شوند.

 

آل ایوب در پایان گفت: از همه جوانان درخواست دارم کتاب مطلع عشق رهبر معظم انقلاب را بارها و بارها مطالعه کنند./9705/ت302/ح

ارسال نظرات