۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۸۰۵۶۹
مدیر مؤسسه آوای بینش:

استقلال محور ثبات و امنیت کشور است/ شاخصه فکری امام خمینی مبارزه با اشرافی‌گری بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مطهری استقلال هر کشوری را محور امنیت و ثبات آن کشور عنوان کرد و با اشاره به شرایط نابسامان برخی کشورهای منطقه، گفت: حضور دست‌های بیگانه در تعیین تکلیف یک کشور سوق دادن شرایط داخلی کشور به سمت نابسامانی است.
امام خميني استقلال و آزادي

حجت الاسلام رضا مطهری، مدیر مؤسسه آوای بینش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: شخصیت امام راحل یک شاخص و شخصیت او مسیر حرکت نظام اسلامی را برای آیندگان و برای نسل امروز به ارمغام می آورد.

 

وی ادامه داد: تحریف شخصیت در حقیقت تغییر شاکله فکری یک شخص الگو و محوری است، تا از رهگذر تعریفی ناهمگون و غیر مرتبط با حقیقت پیشوای فکری یک حرکت منسجم، آن حرکت را در مسیری دیگر منحرف و هدایت کنند تا آرمان های آن حرکت مغفول واقع شود.

 

حجت الاسلام مطهری تحریف یک شخصیت را در تحریف آرمان ها، اهداف و شعار ها دانست و افزود: امام راحل نه تنها یک شخصیت بزرگ تاریخی است، بلکه یک شاخصه برای حرکت بزرگ ملت ایران است، بنابراین تقلیل امام خمینی(ره) در یک شخصیت تاریخی با مغفول قرار دادن محور الگوی وی یک انحراف است.

 

وی با اشاره به ابعاد فکری امام راحل در مبارزه با استکبار جهانی، اذعان داشت: یکی از محورهای مبارزه انقلابی امام خمینی(ره) حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور بود، امام راحل در برابر خدشه دار کردن حاکمیت ملی کشور ایستاد.

 

این استاد حوزه با انتقاد از راحت طلبی و اشرافی گری، ابراز داشت: بیان بی معنایی استقلال کشور به بهانه جهانی شدن یا موارد دیگر از سوی برخی ها در درون کشور مخالف با اندیشه امام راحل است، تفسیر ناکارکردگرایانه از استقلال، قرار گرفتن در مسیر ناصحیح است.

 

وی استقلال هر کشوری را محور امنیت و ثبات آن کشور عنوان کرد و با اشاره به شرایط نابسامان برخی کشورهای منطقه، ابراز داشت: حضور دست‌های بیگانه در تعیین تکلیف یک کشور سوق دادن شرایط داخلی کشور به سمت نابسامانی است.

 

مؤلف و پژوهشگر علوم دینی، افزود: نابسامانی و نبود ثبات کشور در سال های حضور استعمار در کشور مشهود است، در حال حاضر در کشور هایی مانند مصر شاهد نابسامانی و نبود ثبات حاکمیتی هستیم، چنین شرایطی در حقیقت مغفول ماندن محور اساسی یک کشور یعنی استقلال است.

 

وی با بیان این‌که برخی مسؤولان کشور و دولتمردان بودند که تفکر لیبرالی را منجی کشور می دانستند، تأکید کرد: آنچه استخوان های قشر آسیب‌پذیر جامعه را شکست، سیاست‌های سرمایه‌داری کسانی بود که از رهگذر تفکر لیبرالی به توسعه و پیشرفت به سبک غربی نظر داشتند.

 

حجت الاسلام مطهری انقلاب امام را انقلاب مستضعفان خواند و اظهار داشت: امام راحل با الهام از دین مبین اسلام مخالف با اشرافی‌گری بود، یکی از شاخصه های تفکر امام خمینی(ره) مبارزه با اشرافی‌گری است./854/ت302/ح

ارسال نظرات