۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۲۸۱۰۳۲
مدیر هیات رزمندگان اسلام:

رهبری از تولید علم به شیوه غربی انتقاد دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام گفت: مقام معظم رهبری در منویات خود تأکید ویژه ای بر روی تولید علم به شیوه بومی داشته اند و از تولید دانش به شیوه غربی انتقاد کرده اند.
سازمان بسيج اساتيد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی شانزدهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید، سردار علی اکبر مداحی در گفت و گویی اظهارداشت: به بیان دیگر باید از علم کشور های دیگر استفاده کنیم ولی تولید دانش و آموزش ما باید بر مبنای ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی باشد.


وی افزود: پیگیری دغدغه های مقام معظم رهبری از مهم ترین وظایفی است که بر دوش بسیج اساتید گذاشته شده است.


وی گفت: اگر فرهیختگان جامعه بسیجی و انقلابی باشند و دغدغه های نظام را پیگیری کنند، جامعه نیز از آنها تقلید می کنند.


مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام ادامه داد: در این راستا بسیج اساتید که نیت پیگیری دغدغه های مقام معظم رهبری را دارد باید بتوانند علم آموزش داده شده در دانشگاه ها را متحول کنند.


وی با بیان اینکه برخی از علومی که درحال تدوین و تعلیم در دانشگاه های کشور است با دغدغه های رهبری متفاوت است، تصریح کرد: این رویکرد نیازمند اصلاح است که بسیج اساتید می‌تواند در زمینه اصلاح آن، نقش فعالی داشته باشد.


وی با اشاره به بحث توافق اخیر هسته ای و اینکه چه رویکردی را باید در همایش امسال مشاهده کرد، یادآور شد: اجرای خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری در مورد آن تذکر داده اند از جمله مباحثی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.


مداحی گردهمایی اساتید بسیجی را نیمی از اقدامات این سازمان دانست و خاطرنشان کرد: بسیجی ماندن و تلاش برای بسیجی کردن روح دانشگاه ها، نیم دیگر اقداماتی است که این نهاد انقلابی باید درصدد عمل به آن ها برآید.


گفتنی است، همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین‌المللی و شانزدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی از 26 تا 29 مرداد با حضور بیش از 2هزار استاد و نخبگان دانشگاهی، فرماندهان شبکه های جنگ نرم و ... در سالن صبای مشهد مقدس برگزار می‌شود./978/د101/ی

ارسال نظرات