۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۲۸۱۲۸۴
استاد دانشگاه:

مردم، روحانیت و مداحان را الگو و اسوه خود می دانند

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه امام صادق(ع) با بیان این‌که مردم دو گروه را اسوه و الگوی خود می دانند، یکی طلاب را که لباس مقدس سربازی امام زمان را بر تن کرده اند و دیگری ذاکرین اهل بیت(ع) را، گفت: مردم با عینک تیزبین‌تری این دو گروه را نگاه می‌کنند آنهار ا در حد معصوم می دانند.
حجت الاسلام عباس ابوالحسني حجت الاسلام عباس ابوالحسني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام عباس ابوالحسنی، استاد دانشگاه امام صادق(ع) دو شنبه شب در همایش تخصصی مداحان شهرستان کاشان در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت سپاه کاشان با تبریک میلاد حضرت معصومه(س) گفت: امام موسی ابن جعفر(ع) چهار دختر داشت که هر چهار دختر به نام فاطمه بودند، فاطمه کبری، فاطمه صغری، فاطمه وسطی و فاطمه اُخری که حضرت معصومه(س) همان فاطمه کبری است.

 

وی افزود:  این لقب را به امام رضا(ع) به خواهرش حضرت فاطمه معصومه داده است و گفته است، هرکس حضرت فاطمه معصومه را در قم زیارت کند مانند این است که مرا در مشهد زیارت کرده باشد.

 

استاد دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به این که فاطمه کبری که همان حضرت فاطمه معصومه در قم پناه مومنین است یاد آورشد: یک خواهر دیگر حضرت معروف به حرم خواهر امام در شهرستان رشت و یک خواهر دیگر او به نام حرم سبطی در اصفهان و یک خواهر دیگرش به نام فاطمه اُخری در شوروی سابق است که روس ها قبر او را تخریب کرده اند.

 

حجت الاسلام ابوالحسنی یادآور شد: در بین این چهار خواهر یک جمله در زیارت‌نامه حضرت فاطمه معصومه(س) است که نظیر آن را در هیچ کدام از زیارت نامه ها به غیر از امام معصوم پیدا نمی کنید.

 

یکی از راه های امید ما در قیامت امید به شفاعت است

وی افزود: در روز قیامت ما شیعیان به شفاعت اعتقاد داریم و می دانیم  برخی افراد آبرومند در نزد خدا هستند که شفیع می شوند، لذا یکی از راه های امید ما در روز قیامت امید به شفاعت است.

 

این استاد دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به این که شُعفا در روز قیامت دو دسته و دو گروه هستند یادآورشد: یکی از این دوگروه آنهایی هستند ازرفتن به جهنم نجات می دهند و شفیع می شوند و این ها شعفایی هستند که مانع رفتن به جهنم می شوند، لذا این شعفا آبرویشان نزد خدا در همین حد و اندازه است.

 

وی افزود: اما گروه دیگر شعفا به قدری شفیع هستند که می توانند در بهشت نیز برای بهشتیان شفاعت کنند چرا که بهشت نیز دارای درجاتی است و همانگونه که در جهنم همه در یک درک نمی سوزند، بهشت نیز درجاتی دارد.

 

برای ارتقای درجات خود در بهشت نیاز به شفیع داریم

حجت الاسلام ابوالحسنی یاد آورشد: امام عسگری(ع) می فرماید،  شیعیان وقتی وارد بهشت می شوند اهل بهشت به شیعیان نگاه می کنند و این کار مانند کسی است که از زمین به ستارگان نگاه می کنند، لذا جایگاه شیعیان امیرمومنان با جایگاه دیگران چنین فاصله ای دارد.

 

به گفته وی برای ارتقای درجات خود در بهشت نیاز به شفیع داریم و چنانچه بخواهی همسایه رسول خدا در بهشت باشی نیاز به شفیع داری که یکی از آنها حضرت فاطمه معصومه(س) است که با وجود این که امام نیست اما قدرت و وجاهیت او به قدری است که در بهشت برای ارتقای درجات در بهشت نیاز به شفاعت او داریم.

 

لباس مداحی به قدری مقدس است که امام سجاد(ع) به خاطر آن خدا شکر می کند

استاد دانشگاه امام صادق(ع) در ادامه از ذاکرین اهل بیت(ع) خواست قدر خود و قدر جایگاهی که به آنها داده شده است بدانند چرا که شما ذاکرین اهل بیت(ع) کسانی هستید که امام سجاد پسر امام حسین(ع) خدا را شکر می کند و می گوید، خدا را شکر می کنم که در میان مردم جماعتی را قرارداده است که مدح و ثنای اهل بیت(ع) می کنند و برای ما مرثیه می خوانند.

 

حجت الاسلام ابوالحسنی از مداحان در جامعه به عنوان نعمت نام برد و گفت: نعمت خداوند تنها به داشتن مال و مقام خوراک و سلامتی نیست، بلکه افرادی که لباس مداحی و مرثیه سرایی اهل بیت(ع) را پوشیده است نعمت بزرگی در میان همه نعمت های خداوند دارند.

 

وی افزود: لباس مداحی به قدری مقدس است که امام سجاد(ع) خدا شکر می کند جماعتی را برای مدح و ثنا و مرثیه خوانی اهل بیت(ع) قرارداده است ، لذا شما مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) باید قدر خود و جایگاه خود را بدانید و خدا را بابت این نعمتی که به شما داده است شکرگذار باشید.

 

استاد دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به این که امام پنجم می فرماید خدا رحمت کند مردمی را که قدر خود را بدانند تصریح کرد: گاهی اوقات به دلیل این که خودمان را نشناخته ایم و برای خودمان ناشناخته باقی مانده ایم، قدر خود و جایگاهی که خداوند به ما داده است نمی دانیم.

 

به گفته وی مشکل ما این است که گاهی ما خودمان هم خودمان را نمی شناسیم،  در حالی که روی منبر امام حسین(ع) نشسته ایم اما نمی دانیم در چه جایگاهی نشسته ایم.

 

حجت الاسلام ابوالحسنی گفت: دانستن قدر خودمان به این معنا است که چیزی را که با شئونات ما نمی سازد باید با آن خداحافظی کنیم.

 

استاد دانشگاه امام صادق(ع) یاد آورشد: مردم دو گروه را اسوه و الگوی خود می دانند یکی طلاب را که لباس مقدس سربازی امام زمان را بر تن کرده اند و دیگری ذاکرین اهل بیت را که مردم با عینک تیز بین تری این دو گروه را نگاه می کنند و این دو گروه را در حد معصوم می دانند، از این رو باید مراقب این لباس که لباس مقدسی که مسؤولیت دارید باشید.

    

شایان ذکر است، همایش بزرگ تخصصی مداحان شهرستان کاشان دو شنبه شب با حضور مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) شهرستان با حضور حجت الاسلام ابوالحسنی استاد دانشگاه امام صادق(ع)، حاج محسن طاهری مدیرعامل خانه مداحان کشور و با تجلیل از مهدی عسگری و امیرحسین طاهری نژاد دو مداح نوجوانان کاشانی برتر در کشور توسط کانون بسیج مداحان ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت سپاه کاشان برگزارشد./1307/پ202/ح

ارسال نظرات