۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۲۸۱۵۴۲
تأکید سفیر کوبا در همایش همه علیه استکبار؛

استعمارگران قابل اعتماد نیستند/ مبارزات انقلابی تنها راه‌حل مبارزه با ظالمان

خبرگزاری رسا ـ سفیر کوبا در همایش «همه علیه استکبار» با بیان این‌که با وجود مذاکره با استعمارگران، آنها قابل اعتماد نیستند، گفت: امپریالیسم جهانی قصد ظلم به کشورهای مظلوم را دارد و بهترین پادزهر در برابر استعمارگران، مبارزات انقلابی است.
استعمار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ولادیمیر آندره گنزالس سفیر کوبا در همایش «همه علیه استکبار» که بعدازظهر سه شنبه 27 مردادماه به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در سالن شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن ابراز خوشحالی شرکت در این همایش، گفت: کلمه استکبار به معنی غرور و خودپسندی است.

 

وی اظهار داشت: امپریالیسم جهانی قصد ظلم به کشورهای مظلوم را دارد و بهترین پادزهر در برابر استعمارگران، مبارزات انقلابی است.

 

سفیر کوبا بیان کرد: آمریکا دست از استکبار و مبارزه بر نمی دارد و «چگورا» معتقد بود که نمی توان به امپریالیست و آمریکا اعتماد کرد.

 

گنزالس، انقلاب های ایران و کوبا را الگوی جامعه مدرن در برابر مبارزه با استکبار دانست و گفت: آمریکا در سال 2014 ضمن اعتراف به اقدامات خصمانه خود علیه کوبا ارتباط مجدد برقرار کرد و در سال 2015 سفارت کوبا در آمریکا و سفارت آمریکا در کوبا برقرار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: آمریکا مجبور به تغییر سیاست استراتژی علیه کوبا شد و این به دلیل مقاومت های است کشور کوبا در برابر استکبار است.

 

سفیر کوبا با اشاره به عادی سازی روابط بین کشورها، بیان کرد: تحریم های که در این چند ساله علیه کوبا وضع شده بود، استعمار پایگاه های کوبا در گوانتامالا، اختلال های که در تلویزیون و رادیو کوبا انجام شد از جمله اقدامات استکبار بود که اگر رفع نشود عادی سازی روابط امکان پذیر نخواهد بود.

 

گنزالس با تأکید بر حقانیت انرژی صلح آمیز هسته ایران گفت: فعالیت های هسته ای ایران باید گسترش یابد و تحریم های که علیه ایران وضع شده است باید برداشته شود.

 

وی در ادامه صحبت های خود عنوان کرد: پیمان هسته ای نشانی از سابقه تعارض فعالیت ها و اقدامات مستکبران غربی و کشورهای جهان سوم است.

 

سفیر کوبا با بیان این که رییس جمهوری کوبا از فعالیت هسته ای ایران حمایت می کند، گفت: توافق ایران و 1+5 اعلام گفت‌وگو برای حل اختلاف میان ملت ها است.

 

گنزالس با تأکید بر این که مردم ایران و کوبا نباید مبارزه را رها کنند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در پاسخ به دانشجویان می فرمایند که هنوز مبارزه تمام نشده است، هدف مشخص است و باید آماده مبارزه شویم./818/پ202/ح 

ارسال نظرات