۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۲۸۱۵۹۷

فعالیت 70 سازمان مردم‌نهاد در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: به ازای هر استان حدود دو سمن در زمینه عفاف و حجاب فعالیت دارد، افزود: هم اکنون در سراسر کشور حدود 70 سمن در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف فعالیت دارند.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رضا حجتی، مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه تبریز اظهار داشت: متأسفانه بحران طلاق در جامعه وجود دارد که هر ساله نیز با افزایش آمار در این حوزه مواجه هستیم.

 


وی با بیان این‌که 24 درصد ازدواج‌ها منجر به طلاق می شود، خاطرنشان کرد: حدود 70 درصد طلاق‌ها نیز در چهار سال اول زندگی رخ می دهد، این نشان می دهد که باید در آموزش مهارت‌های زندگی و ارایه شناخت قبل از ازدواج فعال‌تر باشیم و در عرصه فرهنگی و اخلاقی کار کنیم.

 


حجتی با اشاره به این‌که 25 میلیون جوان 15 تا 29 سال در کشور داریم، افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند معضلات اجتماعی و اخلاقی مربوط به جوانان جامعه را کاهش دهد، مباحث مربوط به ارتقای سطح معرفتی، آگاهی و پرورش روحی و روانی نسل آینده‌ساز جامعه است.

 


مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا مبنی بر بررسی نمایندگان مجلس برای جریمه سرنشینان بدحجاب، اظهار داشت: معتقدیم اقدامات تنبیهی، انظباطی و سلبی جواب نمی دهد، برای آن‌که مقوله حجاب و عفاف تبدیل به هنجار شود، بایستی کار فرهنگی صورت گیرد.

 


وی با تأکید بر این‌که باید 70 درصد روی مشوق‌ها و مابقی بر اقدامات سلبی تمرکز شود، گفت: باید از راه اغنای فکری و فرهنگی جامعه و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر بتوانیم با معضل بدحجابی در جامعه مقابله کنیم، وگرنه اقدامات سلبی و جریمه نیروی انتظامی هیچ‌گاه نتیجه‌بخش نخواهد بود.

 


حجتی با اشاره به این‌که به ازای هر استان حدود دو سمن در زمینه عفاف و حجاب فعالیت دارد، افزود: هم اکنون در سراسر کشور حدود 70 سمن در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف فعالیت دارند که حوزه فعالیت این مراکز مردم‌نهاد، هم ویژه بانوان و هم آقایان است.

 


مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با تأکید بر این‌که باید یک مصونیت درونی در افراد نسبت به این مسأله ایجاد کرد، تصریح کرد: با حصارکشی، اقدامات تنبیهی و برخوردهای نامناسب نمی توان در عرصه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف که مورد تأکید آموزه های دینی است، موفق بود.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که حدود 600 سمن فعال جوانان در کل کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم نگاه امنیتی و تهدیدآمیز نسبت به مشارکت های اجتماعی جوانان و سمن‌ها برطرف شود، چراکه همین جوانان آینده کشور را آباد خواهند کرد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات