۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۸۱۹۸۸

تظاهرات سیاه‌پوستان آمریکا در اعتراض به قتل یک سیاه‎پوست از سوی پلیس

خبرگزاری رسا ـ کشته شدن یک سیاه‌پوست دیگر به دست پلیسی سفید پوست در سنت لوئیس ایالت میزوری، بار دیگر موجب تظاهرات و افزایش تنش‌ها در آمریکا شده است.
سياه پوستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سم داتسون، رییس پلیس سنت‌ لوئیس با اشاره به کشته شدن یک سیاه پوست دیگر به دست پلیس گفت: این تیراندازی روز چهارشنبه هنگامی رخ داد که نیروهای پلیس در حال بازرسی یک خانه بودند که ناگهان دو مرد جوان سیاه‌پوست از در پشت فرار کردند.

 

داتسون افزود: ماموران پلیس به دو مرد در کوچه پشت خانه دستور توقف دادند. یکی از مظنونان با اسلحه به سوی ماموران نشانه گرفت اما نیروهای امنیتی با شلیک چهار گلوله او را کشتند. 


چون تصور می‌شد چند مظنون در این خانه هستند، پلیس با گرفتن حکم بازرسی وارد خانه شد.

 

داتسون گفت: بازرسان به دنبال سلاح، تبهکاران خشن و افرادی بودند که در محله مرتکب جرم می‌شده‌اند.

 

مظنونی که در این تیراندازی کشته شد منصور بال‌بی نام داشت که 18 ساله بود. هر دو ماموری که در قتل او دست داشتند سفید پوست هستند.

 

این حادثه روز چهارشنبه موجب برگزاری تظاهرات در سنت لوئیس شد.

 

ده‌ها معترض کمی پس از حادثه تیراندازی  یک چهارراه را بستند. پلیس می‌گوید دست‌کم 9 نفر به دلیل بستن چهارراه و ایجاد ترافیک دستگیر شدند.

 

اما معترضان بار دیگر در چهارراه جمع شدند و به سوی ماموران پلیس سنگ پرتاب کردند. پلیس نیز برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

 

این تیراندازی 10 روز پس از آن رخ داد که در شهر فرگوسن در حومه سنت لوئیس مردم نخستین سالگرد مرگ مایکل براوون، جوان سیاه‌پوست 18 ساله را که به دست یک مامور پلیس سفید پوست کشته شد گرامی داشتند.

 

قتل مایکل براوون موجب ماه‌ها تظاهرات خشونت‌آمیز و شکل‌گیری جنبشی سراسری برای مقابله با خشونت پلیس علیه اقلیت‌ها شد./982/ب101/د

ارسال نظرات