۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۲۸۲۳۹۰
با حضور رییس جمهور و همزمان با روز صنعت دفاعی؛

موشک نقطه زن فاتح 313 رونمایی شد

با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌ جمهوری، از موشک نقطه زن فاتح 313 در سازمان هوا - فضای وزارت دفاع رونمایی شد.
رييس جمهور

به گزارش خبرگزاری رسا، با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌ جمهوری، از موشک نقطه زن فاتح 313 در سازمان هوا - فضای وزارت دفاع رونمایی شد؛ موشکی که جمهوری اسلامی ایران را در جمع انگشت‌شمار کشورهای صاحب موشک‌های سوخت جامد مرکب نقطه‌زن با برد 500 کیلومتر قرار داد.

 

موشک نقطه زن فاتح 313 که همزمان با 31 مرداد؛ روز صنعت دفاعی، رونمایی شد ، توسط دانشمندان، محققان و متخصصان افتخارآفرین سازمان صنایع هوا-فضای وزارت دفاع و با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی و فناوری بومی طراحی و ساخته شده است.

 

در طراحی موشک فاتح 313 که نوع جدیدی از موشک‌های سری فاتح به شمار می‌رود علاوه بر سبک‌سازی بدنه آن، نسل پیشرفته‌ای از پیشران‌های سوخت جامع مرکب و سنسور که با دانش بومی طراحی شده ،در آن بکار گرفته شده است.

 

در آزمایش پروازی انجام شده، توانمندی سیستم‌های جدید بومی، نصب شده در اصابت به هدف به اثبات رسیده است. با توجه به آزمایش موفق فاتح 313، تولید انبوه این محصول در دستور کار وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار گرفته است.

 

رییس جمهوری پس از بازدید از آخرین دستاوردهای وزارت دفاع:
قدرت نظامی ایران علیه هیچ کشوری نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه پس از بازدید از آخرین دستاوردهای وزارت دفاع، پشتیبانی و نیروهای مسلح کشور، ضمن تبریک روز صنعت دفاعی به نیروهای مسلح کشور بویژه کسانی که در راه تقویت فناوری دفاعی تلاش می‌کنند، گفت: امروز دستاوردهای کشور در عرصه‌های مختلف صنایع دفاعی، نظیر موشک‌ها، پهپادها، ماهواره‌ها و تجهیزات مرتبط با صنایع دریایی و زیردریایی، بسیار وسیع است و کاری که متخصصان وزارت دفاع، پشتیبانی و نیروهای مسلح در این زمینه انجام داده‌اند، قابل ستایش است.

 

رییس شورای عالی امنیت ملی ضمن بیان اینکه همه این دستاوردها، برای این است که ما ملتی صلح‌طلب هستیم، اظهار داشت: صلح فقط در سایه اقتدار امکان‌پذیر است و جنگ و تجاوز به کشورهای ضعیف، تحمیل خواهد شد و این کشورها نمی‌توانند پایداری امنیت خود را حفظ کنند.

 

رییس جمهوری افزود: اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ناشی از ایمان و توانمندی‌هایش در عرصه فنی و تکنولوژیکی است و اینها شرایطی ایجاد کرده است که ایران، کشوری توانمند و با قدرت بازدارندگی بالا باشد.

 

دکتر روحانی تأکید کرد: دولت یازدهم تمام مساعی خود را بکار خواهد بست تا از نظر دفاعی و توانمندی نظامی، کشور روزبه‌روز قدرتمندتر شود. البته این قدرت علیه هیچ کشوری نیست و تنها برای تأمین منافع و امنیت ملی بکار گرفته خواهد شد.

 

رییس جمهوری با بیان اینکه اقداماتی که در دو سال گذشته برای تقویت بنیه دفاعی کشور انجام شده بسیار بیشتر از دوره های مشابه پیش است، گفت: این مسیر را دنبال خواهیم کرد تا همچنان کشوری قدرتمند برای حراست از امنیت خود و منطقه داشته باشیم./924/د103/ج


ارسال نظرات