۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۲۸۳۳۲۸
آیت الله شبستری:

منطق شیعه در مناظرات امام رضا متجلی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: مناظره های امام رضا(ع) با پیروان مذاهب و ادیان مختلف بی سابقه و بسیار قابل توجه است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی عصر امروز در دیدار اعضای کانون جوانان رضوی و خادمان کاروان زیر سایه خورشید اظهار داشت: حرکت معنوی و اعتقادی این کاروان در سراسر کشور با آثرا مثبت بسیاری همراه بوده است.

 


وی با بیان این‌که وجود مبارک امام علی بن موسی الرضا(ع) همواره مایه خیر و برکت برای کل جامعه بشری به ویژه ملت ایران بوده است، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) به پسر خود امام موسی کاظم(ع) این نوید را داده بود که پسری از تو به دنیا می آید که دادرس مظلومان می باشد.

 


نماینده خبرگان رهبری با تشریح ابعاد شخصیتی، فضائل و مناقب امام هشتم شیعیان تصریح کرد: مناظره های امام رضا(ع) با پیروان مذاهب و ادیان مختلف بی سابقه و بسیار قابل توجه است، زمانی که خلیفه وقت میان فرق و مذاهب مناظره گذاشت، امام رضا(ع) با منطق علوی و نبوی همیشه غالب بر مباحث بوده است.

 


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر بهره‌مندی همگان از انوار و برکات مضجع شریف امام رضا(ع) در مشهدمقدس گفت: امام رضا (ع) افتخار ایران بوده و تضمین کننده نظام اسلامی است، امروز به برکت امام رضا(ع) اصل ولایت فقیه در کشور نجات‌بخش کشور است.

 


آیت الله شبستری حضور خادمان رضوی در استان آذربایجان‌شرقی را امری بسیار مبارک و ارزشمند عنوان کرد و خطاب به خادمان حرم امام رضا(ع) اظهار داشت: شما در این سفرها به عنوان سفیرانی هستید که پیام رضوی را به مردم کشور و دیگر کشورهای جهان ابلاغ می کنید.

 


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که فضای استان به برکت حضور کاروان رضوی عطر آگین شدن شده است، افزود: با وجود اینکه در این ایام توفیق حضور در حرم را نداشتیم، ولی توفیقی شد تا پرچم و خادمان حرم را زیارت کنیم.

 


گفتنی است، عیادت کاروان رضوی از کودکان بیمار، دیدار با زندانیان جرائم غیر عمد، حضور در یادواره شهدای مدافع حرم آذربایجان شرقی، عیادت از بیماران بیمارستان‌های امام رضا(ع) و شهید قاضی طباطبایی از دیگر برنامه‌های امروز کاروان زیر سایه خورشید در تبریز بوده است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات