۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۸۴۰۱۰

تظاهرات مخالفان دولت مصر با شعار «انقلاب امید فقرا و مظلومان» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مخالفان دولت مصر بنا به دعوت ائتلاف «حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتا» در تعدادی از شهرهای این کشور تظاهرات برگزار کردند.
مخالفان مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مخالفان دولت مصر روز گذشته نیز بنا به دعوت ائتلاف موسوم به حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتا تظاهراتی در تعدادی از شهرهای مصر با شعار «انقلاب امید فقرا و مظلومان» برگزار کردند.

 

در استان اسکندریه معترضان دولت در مناطق العامریه، العجمی و الوردیان در غرب اسکندریه، سیدی بشر، ابوسلیمان، العواید و السیوف در شرق این شهر تظاهرات کردند.

 

تظاهرات کنندگان علاوه بر پلاکارد، قبض های گاز و برق را در دست داشتند و گرانی و تورم در کشور را محکوم کردند.

 

تظاهرات کنندگان در الدقهلیه و تعدادی از شهرها و روستاهای این استان نیز با در دست داشتن پلاکاردهایی آزادی زندانیان سیاسی را خواستار شده و اقدامات سرکوبگرانه علیه زندانیان را محکوم کردند.

 

در استان المنیا واقع در جنوب مصر نیز تظاهرات کنندگان در میان تدابیر شدید امنیتی پس از اقامه نماز جمعه از مقابل مساجد این استان تظاهرات کرده و پلاکاردهایی در محکومیت اوضاع نابسامان معیشتی و گرانی کالاهای اصلی را در دست داشتند.

 

تعدادی از معترضان نیز بنا به دعوت ائتلاف حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتا در جاده اسیوط –قاهره زنجیره انسانی تشکیل دادند.

 

همچنین تظاهرات کنندگن در استان بنی سویف با در دست داشتن تصاویر محمد مرسی نخستین رییس جمهور منتخب مصر، قانون جدید تروریسم را محکوم کرده و آن را ابزار جدیدی برای توجیه سرکوب و بازداشت تظاهرات کنندگان مسالمت جو دانستند./981/ب102/د

ارسال نظرات