۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۸۴۹۰۵
امام جمعه طبس:

واردات بی‌رویه کالا موجب ورشکستگی کامل چرخه اقتصادی کشور می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه طبس با بیان این‌که دولت باید بستر صادرات را فراهم کند نه اینکه زمینه را برای افزایش واردات بی‌رویه کالا به داخل کشور به وجود آورد، گفت: زیرا نتیجه واردات وابستگی به غرب و ورشکستگی کامل چرخه اقتصادی کشور خواهد بود.
اقتصاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدمع امام جمعه طبس پیش از ظهر امروز در کارگروه اقتصادی شهرستان با اشاره به اینکه متأسفانه با وجود وعده‌های دولت درباره بهبود وضعیت اقتصادی تاکنون در این زمینه فعالیت هدفمندی صورت نگرفته است، افزود: متأسفانه نه تنها پس از مذاکرات تحول مثبتی در حوزه اقتصاد روی نداده بلکه بر عکس زمینه برای افزایش واردات فراهم شده که آن موضوع موجب شده بسیاری از تولیدکنندگان داخلی در اثر واردات بی رویه کالا ورشکست شده و کارگاه‌های آن‌ها با کارگران زیاد تعطیل شود.

 

وی افزود: دولت باید بستر صادرات را فراهم کند نه اینکه زمینه را برای افزایش واردات بی رویه کالاهای به داخل کشور به وجود آورد، زیرا نتیجه واردات وابستگی به غرب و ورشکستگی کامل چرخه اقتصادی کشور خواهد بود.

 

امام جمعه طبس اظهار کرد: بهتر است دولت به جای این‌که به دنبال ایجاد رفاه افسارگسیخته برای یک طبقه خاص باشد، زمینه را برای افزایش سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های تولیدی فراهم کند.

 

حجت‌الاسلام مهاجریان مقدم تصریح کرد: بسیاری از وام‌هایی که امروزه بانک‌ها به مردم می‌دهند جنبه تجملاتی داشته و برای خرید کالاهای لوکس است، در حالی که اگر همین منابع با بهره پایین در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد در دراز مدت با افزایش منابع بانکی به ارزآوری کمک کرده و خود به خود در نتیجه افزایش ارزآوری وضعیت زندگی مردم بهبود می‌یابد.

 

وی با بیان این‌که متأسفانه دولتمردان از محقق کردن سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی غافل شده‌اند و وقت خود را به بحث‌های بیهوده در عرصه انتخابات می گذارنند که موجب بدبینی مردم نسبت به نتیجه آرا می‌شود، گفت: بهتر است مسؤولان همان‌گونه که در سخن ادعای ولایتمداری می‌کنند، در عمل هم این موضوع را به مردم نشان دهند تا مردم نتیجه حضور حداکثری خود را در صحنه‌های مختلف نظام شاهد باشند و به دولتمردان دلگرم شوند.

 

امام جمعه طبس با اشاره به اینکه متأسفانه وضعیت فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی در خراسان جنوبی بسیار اسفناک است و بیشتر تولید کنندگان به خام فروشی و واردات روی آورده‌اند، اظهار کرد: باید دولت به وعده‌های خود عمل کرده و زمینه افزایش صنایع تبدیلی به‌ ویژه در بخش معادن و محصولات کشاورزی را در سطح استان فراهم کند.

 

حجت‌الاسلام مهاجریان مقدم یادآور شد: ورشکستگی کارگاه های تولیدی در سطح استان نه تنها موجب بیکار شدن کارگران می‌شود بلکه زمینه افزایش پرونده های قضایی را فراهم می‌کند، زیرا تولیدکنندگان و صاحبان صنایع زمانی که قادر به انجام تعهدات مالی خود نباشند با شکایت گروه‌های مختلف رو به رو می‌شوند که این موضوع زمینه افزایش نارضایتی اجتماعی و از هم پاشیدن بنیان کانون های خانوادگی را فراهم می‌کند./968/پ202/ب2

ارسال نظرات