۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۸۵۱۲۸

هشدار رییس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان درباره دخالت بیگانگان در امور داخلی این کشور

خبرگزاری رسا ـ رییس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان با بیان اینکه دخالت خارجی ها مشکلی از لبنان حل نمی کند افزود: آن چه نگرانی مرا مضاعف کرده مژده ای است که شبکه تلویزیونی « سی ان ان » چند روزی است نوید آن را می دهد این که لبنان نیز در آستانه گرفتارشدن در پدیده بهار عربی قراردارد.
 ميشل عون

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رییس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان با ابراز نگرانی از بروز پدیده بهار عربی در این کشور گفت: لبنانی ها باید رییس جمهور را خودشان را انتخاب کنند و قانون انتخاباتی را که تبیین کننده مطالبات آنان است خواستار شوند.

 

میشل عون در نشست هفتگی فراکسیون تغییر و اصلاح که در خانه اش در منطقه « الرابیه » برگزار شد افزود: مطالبات مطرح شده در تظاهرات لبنان قدیمی است و فراکسیون تغییر و اصلاح سال های طولانی برای محقق شدن آن تلاش می کند.

 

وی با حمایت از جنبش اعتراضی کنونی تاکید کرد راهکار حل بحران کنونی در لبنان با هرج و مرج و آشوب نیست و من نمی دانم چه کسی این جنبش را مدیریت می کند اما نگرانم که بهار عربی که جهنم جهان عرب بود آتشش لبنان را نیز فرا گیرد.

 

عون از مردم لبنان خواست که خودشان رییس جمهور انتخاب کنند و تدوین قانون انتخاباتی را که بیانگر اراده واقعی آنان باشد خواستار شوند.

 

این مقام لبنانی خطاب به مردم،‌ احزاب و طوایف و نهادهای لبنان گفت: آنچه شما امروز می خواهید مطالبات ما نیز است و ما سالهای متمادی است برای محقق شدن آن مبارزه می کنیم. برق می خواهید ، حق دارید. آب می خواهید ، حق دارید. خیابان تمیز می خواهید، حق دارید. می خواهید از فساد و فاسدان رهایی یابید ، حق دارید. شما (معترضان) در خصوص مسایل زیادی حق دارید. من امروز از شما سوال نمی کنم که چرا از ما حمایت نکردید زمانی که در مسیر طرح برق رسانی که ما ارائه کردیم و طرح های احداث سد ، گاز و نفتی که متوقف شده است مانع تراشی کردند.

 

وی افزود: من از شما نمی پرسم چرا زمانی که خواستار تاسیس دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مالی شدیم یا زمانی که پرونده اختلاس در وزارت ارتباطات را مطرح کردیم یا زمانی که خواستار توزیع عادلانه بودجه شهرداری ها شدیم از ما حمایت نکردید. چرا زمانی که ما خواستار شدیم ملت خود از طریق انتخابات مستقیم رییس جمهورش را انتخاب کند صدای ما را نشنیدید؟ این سوال ها امروز دیگر مهم نیست آن چه که امروز مهم است این است که از خواب غفلت بیدار شده اید.

 

رییس فراکسیون تغییر و اصلاح در لبنان افزود: آن چه نگرانی مرا مضاعف کرده مژده ای است که شبکه تلویزیونی « سی ان ان » چند روزی است نوید آن را می دهد این که لبنان نیز در آستانه گرفتارشدن در پدیده بهار عربی قراردارد. چه برداشتی باید از این بهار جهنمی داشته باشیم و چه تصویری باید تصور کنیم. آیا حوادث تونس، لیبی، سوریه، مصر و یا عراق را تصور کنیم؟ درست است که ما از بوی زباله ها و منظره های مربوط به آن منزجر و ناخرسندیم ولی ایا منظره مربوط به خون  هایی که ممکن است بیهوده ریخته شود بهتر است؟ روزی فرا می رسد که بحران زباله ها حل و فصل می شود ولی خرابی و ویرانی کشور چون زخمی است که هرگز التیام نمی پذیرد.

 

 

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان از بیروت ، این شخصیت لبنانی در پاسخ به این سوال که ایا در میز گفتگوهایی که نبیه بری رییس پارلمان خواستار برگزاری آن شده است شرکت خواهید کرد گفت:  حتما شرکت خواهیم کرد. ما طرح هایی برای حل همه مسایل مطرح شده داریم. ما می خواهیم مشروعیت ثابتی برکشور حاکم شود نه یک مشروعیت تقلبی.

 

میشل عون تصریح کرد: دخالت خارجی ها مشکلی را حل نمی کند. ما به رییس جمهوری که در لبنان و با رضایت همه لبنانی ها تعیین شود نیاز داریم و این امر تنها با برگزاری انتخابات محقق می شود. انتخاب رییس جمهور با رای مردم نیاز به اصلاح قانون اساسی در مجلس دارد این کار آسانی است و تغییر و اصلاح قانون اساسی در این مورد از طریق یک بند کوچکی است که بیشتر از دو سطر نیست./1321/ب102/د

ارسال نظرات