۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۸۵۸۴۱

حکیم نسبت به افزایش مهاجرت جوانان به خارج هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق خواستار توجه به جوانان و فراهم سازی امکانات لازم جهت عدم مهاجرت جوانان شد.
سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، امروز طی نشستی با حضور جوانان این کشور که در بغداد برگزار شد، به اهداف طرح اصلاحات اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف طرح اصلاحات، تصحیح بنیادی دولت با حذف درماندگی و یأس جوانان با تمسک به برنامه مشارکتی با آنان است.


وی خواستار مشارکت جوانان در تصمیم‎گیری‎های دولتی شد و تصریح کرد که در طرح اصلاحات باید برنامه‎های کوتاه و بلند مدت برای توجه به دیدگاه و نظریات جوانان در نظر گرفته شده است.


رییس مجلس اعلای اسلامی عراق پدیده مهاجرت جوانان از این کشور را خطرناک توصیف کرد و گفت: برخی جوانان عراقی به جای مبارزه با جریان تروریستی داعش و دفاع از وطن و مقدسات خود به فکر مهاجرت به کشورهای دیگر هستند.


وی تاکید کرد: طرح اصلاحات باید زود بازده و با توجه به دیدگاه مراجع و قانون اساسی باشد. با توجه به وضعیت عراق طرح‎های بلند مدت نتیجه مطلوب را نخواهد داشت.


حکیم همچنین خواستار اصلاح دستگاه قضایی شد و تصریح کرد: با وضع و توجه به قانون باید هر چه سریعتر با فساد موجود در دستگاه‎های قضایی به مبارزه برخاست. اصلاح دستگاه‎های مانند موسسه‎های امنیتی موجب پیشروی در مبارزه با جریان تروریستی داعش می‎شود./994/ب902/د

ارسال نظرات