۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۸۶۰۲۱

توصیه های آیت الله علوی گرگانی به استاندار قم/ دغدغه مراجع پاسخگویی به مطالبات مردم است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار با استاندار قم، با بیان توصیه های مهم خطاب به وی، دغدغه مراجع تقلید و علما را حل مشکلات استان و پاسخگویی به مطالبات مردم دانست.
گفتگوي اختصاصي خبرگزاري رسا با آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار سید مهدی صادقی، استاندار قم، با بیان این که خدا را شاکریم که مسؤولان ما از افراد با ایمان و صالح هستند، گفت: استان قم به خاطر حضور مراجع تقلید مورد رجوع عامه مردم از سایر نقاط ایران و حتی خارج کشور است و به همین سبب مسؤولیت در این شهر از دیگر شهرها سنگین‌تر است.

 

وی اداره استان قم را نیازمند برنامه ریزی ویژه دانست و اظهار داشت: مردم در داخل قم و حتی از جاهای دیگر در مورد مشکلات این شهر پیام‌هایی به مراجع می‌دهند و به خاطر موقعیت و وضعیت فرامرزی قم باید مسؤولان پاسخ‌گوی مطالبات همه مردم باشند و بار سنگینی بر دوش مسؤولان قم است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که مراجع فقط می‌توانند پیام مردم را به گوش مسؤولان در سطح  استان برسانند، خطاب به استاندار گفت: شما باید واسطه میان مراجع و دولت باشید و با ارتباط با مراجع پیام دین و مردم را در دولت مطرح کنید.

 

وی در ادامه افزود: ما انتظار داریم مثبتاتی در شما دیده شود و رفتار و کردار شما به گونه‌ای باشد که مردم احساس رضایت کنند و سعی کنید کارها را خودتان از نزدیک پیگیری کنید تا مردم این حضور و دغدغه شما را احساس کنند و هنگام رفتن شما ناراحت شوند.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که کار خوب را هر کس انجام دهد قابل تقدیر است، دغدغه مراجع و علمای دینی را پاسخگویی به مطالبات مردم دانست و افزود: باید در عمل صادق باشید تا ما هم مبلغ شما باشیم و کسی که مراجع از او تبلیغ کنند در دنیا و آخرت سعادت‌مند خواهد بود.

 

وی با بیان روایتی از امام صادق(ع) در مورد یکی از اصحاب ایشان که به عنوان والی خوزستان منسوب شده بود و برای کسب اجازه خدمت امام صادق(ع) آمده بود، گفت: امام صادق(ع) فرمودند« من از این که فردی متدین و شایسته والی شده است خوشحالم اما ترس از این دارم که نتوانی از عهده این مسؤولیت برآیی و از این جهت ناراحتم» که این توصیه امام صادق(ع) را باید همه مسؤولین مدنظر داشته باشند که در آن دنیا باید پاسخ‌گو باشند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در پایان گفت: انتقاد باید سازنده باشد که در این صورت به آن توصیه گفته می‌شود و بیان اشکالات به تنهایی و بدون ارائه راهکار هیچ اثری ندارد./843/پ202/ج

ارسال نظرات