۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۸۶۵۷۲
در قم؛

ششمین اجلاس بین‌المللی دکترین جهانی دهه غدیر برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد بزرگداشت دهه غدیر کشور از برگزاری ششمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر 26 شهریور در حرم حضرت معصومه(س) خبر داد.
رييس ستاد دهه غدير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود نظری، رییس ستاد دهه غدیر کشور امروز در نشست خبری در ساری گفت: ششمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر در عرصه تجلی دهکده جهانی معرفت از دیدگاه و منویات مرجعیت و فقاهت، زعامت و رهبری در زمان غیبت 26 شهریور با حضور مراجع عظام تقلید، علما و شخصیت هایی از صد کشور دنیا در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که این اجلاس بین المللی در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد، افزود: ارائه مقاله و برگزاری پنل های تخصصی با حضور میهمانان داخلی و خارجی از جمله مهم ترین برنامه های جانبی ششمین کنفرانس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر است.

 

حجت الاسلام نظری با بیان این که ستاد دهه غدیر هر ساله در آستانه دهه غدیر اجلاسی بین المللی را در یکی نقاط کشور برگزار می کند، خاطرنشان کرد: این اجلاس سال گذشته در حرم شاهچراغ در شیراز برگزار شد.

 

وی با اشاره به ارائه فراخوان عمومی ششمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر از ماه ها قبل در داخل و خارج از کشور، گفت: خوشبختانه صاحب نظران، علما، طلاب و دانشگاهیان استقبال بسیار خوبی از این فراخوان مقاله داشتند.

 

رییس ستاد دهه غدیر در ادامه افزود: این اجلاس بین المللی با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه، جامعه المصطفی العالمیه، مؤسسه آل البیت، آستانه مقدس حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ولایت حضرت علی(ع) در روز غدیر، گفت: در گردهمایی 120هزار نفری روز غدیر، عده ای به دنبال جریان سازی، تفرقه و فتنه بودند.

 

حجت الاسلام نظری با بیان این که  امروز دنیای ما دچار همان فتنه و آسیب است، افزود: در روز غدیر به امر خدا، پیغام خدا توسط پیامبر(ص) ابلاغ و  امام علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر(ص) معرفی شد، غدیر در ایجاد تعادل جهان نقش اثر گذار دارد و در فرهنگ غدیر استدلال و استنباط کامل درباره نحوه مناسب زندگی بشر بر روی زمین وجود دارد.

 

وی با اظهار این که تفکر فرهنگ غدیر باید در جامعه نهادینه شود، بیان کرد: اگر فرهنگ غدیر در جامعه نهادینه می‌شد بسیاری از مشکلات که در حال حاضر شاهد هستیم وجود نداشت.

 

حجت الاسلام نظری با اشاره به سابقه مردم مازندران در پذیرش اسلام که می تواند پشتوانه ای برای  کشور، خاورمیانه و جهان باشد، تصریح کرد: ابتکار دهه غدیر از سوی آیت الله نظری خادم‌الشریعه در مازندران، کشور و در حال حاضر در سطح جهان نیز مطرح است.

 

وی متذکر شد: برای زندگی مناسب در این دهکده نیاز به فرهنگ اصیل و ناب داریم که انسان‌ها برای زندگی دچار چالش نشوند و تنها فرهنگی که راه درست را به انسان نشان می‌دهد فرهنگ غدیر است ولی این فرهنگ باید به جهان به خوبی معرفی شود.

 
رییس ستاد دهه غدیر کشور با اشاره به برگزاری پنج دوره از برگزاری این اجلاس، اظهار کرد: از ویژگی های خاص اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر امسال، برگزاری این مراسم در جوار حضرت معصومه (ص) است و هدف ما این است تا مراسم غدیر معنوی تر برگزار شود./950/202/ب3

ارسال نظرات