۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۸۷۵۴۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

ترویج پیام غدیر بدون بی احترامی به سایر مذاهب و حاشیه سازی انجام شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی تصریح کرد: در انتقال و ترویج پیام و مفاهیم غدیر باید از بی احترامی به سایر مذاهب و حاشیه سازی به شدت پرهیز کرد.
حجت الاسلام خادمي - ديدار دبير ستاد نکوداشت غدير استان خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در دیدار با دبیر ستاد نکوداشت غدیر استان که به منظور هم‌اندیشی و هماهنگی برنامه های عید غدیر امسال صورت گرفت، بر برگزاری باشکوه مراسمات دهه امامت و ولایت و فاصله بین اعیاد قربان تا غدیر تأکید کرد.

 

وی با بیان این که غدیر یک روز نبوده بلکه یک تاریخ و فرهنگ است، اظهار کرد: غدیر در واقع عید ولایت و رهبری بوده و تداوم رسالت حضرت محمد(ص) و ولایت و امامت حضرت علی(ع) را نشان می دهد.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به اینکه غدیر عید انسانیت و کمال طلبی است، خاطرنشان کرد: باید مفاهیم و آموزه های غدیر و نیز مسائل مربوط به امامت و ولایت در جامعه اسلامی بیش از گذشته ترویج و تبیین شود چرا که ما و امت اسلام هر چه داریم از ولایت و امامت است.

 

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان و متولیان دستگاه های فرهنگی و مذهبی می بایست توجه ویژه ای نسبت به انتقال مفاهیم غدیر به اقشار مختلف مردم به ویژه نسل های جوان و نوجوان داشته باشند، افزود: البته باید در انتقال و ترویج پیام و مفاهیم غدیر از بی احترامی به سایر مذاهب و حاشیه سازی به شدت پرهیز کرد.

 

حجت الاسلام خادمی همچنین بر مردمی تر شدن برنامه های گرامیداشت عید غدیر در استان تأکید کرد و گفت: باید تمامی برنامه های این مناسبت با مشارکت مستقیم مردم برگزار شده و دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و مذهبی تنها نقش نظارتی و هدایتی داشته باشند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی تصریح کرد: باید برنامه های عید غدیر و سایر مناسبت های ملی و مذهبی با محوریت مساجد برگزار شده تا جنبه مردمی بیشتری پیدا کنند.

 

حجت الاسلام حجت سالاری مکی، دبیر ستاد نکوداشت غدیر استان خراسان شمالی نیز در این دیدار با اشاره به برنامه های مصوب این ستاد به منظور گرامیداشت دهه امامت و ولایت و عید غدیر، اظهار کرد: در این برنامه ها سعی شده تا با همکاری نهادهای مختلف فرهنگی مذهبی واقعه بزرگ غدیر برای مردم به ویژه نسل جوان پررنگ تر شود.

 

وی با اشاره به برنامه هایی که می بایست در این دهه با عاملیت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و مشارکت سایر دستگاه های عضو ستاد نکوداشت غدیر در خراسان شمالی برگزار شود، افزود: در این راستا برگزاری همایش استقبال از غدیر با دعوت از هیأت امنای مساجد و هیئات مذهبی بر عهده اداره کل تبلیغات اسلامی و معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی خراسان شمالی گذاشته شده تا با همکاری سایر اعضای ستاد برگزار شود.

 

حجت الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این برنامه انسجام، هماهنگی و ایجاد شور و نشاط در همه مساجد و هیئات مذهبی استان در روز عید غدیر و نیز احیا کردن سنت های حسنه اطعام و شادی و سرور در کوی و برزن و محلات استان است.

 

وی اضافه کرد: افزون بر این برگزاری مراسم عقد اخوت به عنوان سنت حسنه غدیر در مساجد استان و مراسمات روز عید غدیر در این اماکن مقدس به منظور احیای آداب و مستحبات عید غدیر خم از دیگر برنامه هایی است که همزمان با این ایام با عاملیت نهاد تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی برگزار می شود.

 

گفتنی است، دهه امامت و ولایت هر سال از دهم ذی الحجه و روز عید قربان آغاز شده و تا هجدهم ذی‌الحجه، عید سعید غدیر خم ادامه دارد که به این مناسبت برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در رابطه با موضوع غدیر و ولایت در سطح کشور برگزار می شود./9314/202/ب3

ارسال نظرات