۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۲۸۷۶۱۱
با حضور 2500 نفر از فعالان کانون های مساجد؛

هشتمین دوره اندیشه های آسمانی به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی که به همت ستاد عالی هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور 2500 نفر از فعالان کانون ها برگزار شد، به کار خود پایان داد.
انديشه هاي آسماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی که به همت ستاد عالی هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور 2500 نفر از فعالان کانون ها برگزار شد، به کار خود پایان داد.


محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی نظارت و هماهنگی بر کانون های فرهنگی مساجد، گفت: حرکت عظیم فرهنگی که مقدمه جریان سازی فرهنگی است، اندیشه های آسمانی است.

وی خاطر نشان کرد: اندیشه های آسمانی هشتم، طی 23 روز فعالیت ارزشمند فرهنگی خود، توانست زمینه جولان فرهنگی، بیش از 2600 مخاطب را در جوار مضجع شریف امام رضا(ع) فراهم کند.

وی افزود: در این مدت 23 روز، میزبان بیش از 2600 نفر از فعالان کانون های فرهنگی مساجد کشور بودیم که از مقطع سنی 20 الی 30 سال با تحصیلات حداقل لیسانس، شرکت کرده بودند.


جعفری تصریح کرد: اعتقاد داریم میزان اعتباری را که برای کار فرهنگی گذاشته می شود، هزینه کرد نیست بلکه سرمایه گذاری است.

 

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی نظارت و هماهنگی بر کانون های فرهنگی مساجد در ادامه افزود: اندیشه های آسمانی یکی از برنامه های کانون فرهنگی مساجد است که با هدف پاکسازی و تعلیم و تربیت کادر فرهنگی به فعالیت خود ادامه می دهد.


وی بیان کرد: اندیشه های آسمانی هشتم، الگوی موفق فکری و فرهنگی را به تشکل های فرهنگی کشور، هم از لحاظ مدل و هم از لحاظ محتوا، معرفی کرد.


جعفری تصریح کرد: اندیشه های آسمانی در راستای توجه به مطالبات رهبری از مساجد برگزار می شود تا بتوانیم با عمران معنوی، مساجد را به اهداف اصلی خود بازگردانیم.

 

وی خاطر نشان کرد: فعالیت های فرهنگی اندیشه های آسمانی در امتداد فرهنگ رضوی است، عقبه فکری اندیشه های آسمانی از سیره رضوی تغذیه می شود و از زمان عهد اصحاب فرهنگی مساجد، با عترت است.


معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی نظارت و هماهنگی بر کانون های فرهنگی مساجد، بیان کرد: در این دوره از اندیشه های اسمانی، در گروه برادران، بیش از شش هزار نفر ساعت مواد آموزشی با رویکرد تشکلی و جهاد فرهنگی آموزش دیدند، 3 هزار و 600 نفر ساعت مباحثه، 6 هزارو 400 نفر ساعت مباحث مرتبط با کار و مهندسی فرهنگی و مبانی مسجد فراز، 16000 نفر ساعت از سخنرانی مشاهیر کشور و بنام فرهنگی بهره بردند، 6 هزار و 400 نفر ساعت گعده داشتند.


و در گروه خواهران نیز، 3150 نفر ساعت مباحث در مدرس ها ارائه شد، 1575 نفرساعت مباحثه، 3150 نفر ساعت گعده، 3150 نفر ساعت نشست و 8400 نفر ساعت از همایش ها و سخنرانی مشاهیر کشوری بهره بردند.


جعفری گفت: برای هشتمین دروه اندیشه های آسمانی تولید محتوای مرتبط برای مخاطب استادان و فعالان داشتیم و هشت گام فعالیت های فرهنگی در این محتوا احصا کردیم و همچنین محتوای مربوط به توحید ربوبی و همچنین بحث معاد را ارائه دادیم.


وی خاطر نشان کرد: تقویت گفتمانی مباحث مسجد فراز اسلامی از اولویت های دوره بود و ارائه الگوی برنامه ریزی فعالیت های مسجد و معرفی و فراهم شدن شناسایی یاران مسجد و زمینه کار تشکیلاتی و در نهایت ایجاد شبکه مبلغان فرهنگی در مسجد را این دوره توانست با لطف خداوند منان رقم زند.


در پایان جعفری حسن مطلب مراسم را زیارت امام رضا(ع) عنوان کرد و گفت: به عنوان اصلی ترین و اثرگذارترین کارهای فرهنگی است که هر فعال فرهنگی باید با نگاه توسل به حضور ائمه اطهار عملی کند
./865/202/ب1

ارسال نظرات