۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۲۸۸۴۴۶

موج انتقادها در فضای مجازی به رسوایی جدید شارلی ابدو

خبرگزاری رسا ـ کاریکاتور جدید نشریه فکاهی "شارلی ابدو" درباره کودک غرق شده سوری، با انتقاد شدید کاربران شبکه های اجتماعی مواجه شد.
شارلي ابدو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کاربران شبکه های اجتماعی در فرانسه و کشورهای خارجی از نشریه "شارلی ابدو" به خاطر ترسیم چند کاریکاتور از "آیلان" کودک غرق شده سوری به شدت انتقاد کردند. جسد آیلان هفته گذشته در سواحل ترکیه پیدا شد و تصویر آن جامعه بین الملل را متأثر کرد.

 

"لورن سوریسو" سردبیر این هفته نامه در کاریکاتور اول، کودکی را به تصویر کشیده است که کنار ساحل، بر روی شکم خوابیده است. در کنار تصویر کودک، یک تابلوی مک دونالد نیز دیده می شود. بر رو ی این تابلو نوشته شده است: "پیشنهاد سرآشپز: کودک، یکی بخر دوتا ببر."در بالای تصویر نیز نوشته شده است: "هدف، بسیار نزدیک است."

 

در کاریکاتور دیگر، تصویر یک مسیحی دیده می شود که روی آب راه می رود. در کنار آن، تصویر یک کودک مسلمان نیز دیده می شود که در حال غرق شدن است. در کنار این کاریکاتور نوشته شده است: "به این دلیل است که اروپا مسیحی است."

 

عبدالله کردی، پدر آیلان در گفت وگو با اسپوتنیک اظهار داشت: از دیدن این کاریکاتورها در اینترنت به شدت خشمگین شده است." وی در ادامه افزود: "من از دیدن این تصاویر همچون تمامی مردم جهان شوکه شدم.

 

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی اعلام کرده اند شارلی ابدو پا را فراتر از حد گذاشته است. آنها در ادامه نیز این نشریه را به بیگانه ستیزی و تبعیض متهم کردند. کاربران شبکه های اجتماعی ژانویه گذشته (31 روز منتهی به 12 بهمن 93) با هشتگِ "من شارلی هستم"، به قربانیان حمله تروریستی به دفتر تحریریه این نشریه ادای احترام کردند. این درحالی است که اکنون هشتگ " من شارلی نیستم" در فضای مجازی راه اندازی شده است./982/ب101/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات