۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۸۸۸۷۱
یکی از روحانیان لبنان:

اسرائیل در پی عملیاتی کردن پروژه یهودی‎سازی قدس شریف است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه منطقه حاره حریک بیروت تاکید کرد: اسرائیل سعی دارد با تقسیم مکانی و زمانی مسجد الاقصی میان مسلمانان و یهودیان، پروژه یهودی‎سازی قدس شریف را عملیاتی کند.
سيد جعفر فضل الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جعفر فضل الله، خطیب جمعه این هفته بیروت در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجد حسنین (ع) حاره حریک برگزار شد، با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی گفت: اشغالگران قدس در پی تحقق هدفی هستند که سال‌ها در پی آن تلاش می کنند و آن یهودی سازی قدس شریف است.

 

وی افزود: اقدامات نیروهای نظامی اسرائیلی در یورش به مسجد و شکستن در و پنجره و ضرب و شتم مسلمانان نمازگزار آن، پس از به آتش کشاندن این مسجد در سال 1996 میلادی بزرگترین تجاوز و توهین به مقدسات مسلمانان بوده است.

 

این روحانی لبنانی ادامه داد: رژیم صهیونیستی سعی دارد با اجرای طرح تقسیم مکانی و زمانی این مسجد میان مسلمانان و یهودیان، فلسطینیان را وادار به خروج از این سرزمین کند.

 

فضل الله تصریح کرد: سکوت کشورهای عربی واسلامی در قبال مساله فلسطین جای شرمساری دارد و مسامحه و حتی ارتباط دیپلماتیک برخی کشورهای عربی با دشمن اول مسلمانان غیرقابل قبول است.

 

خطیب جمعه حاره حریک بیروت در پایان از گروه مدافعان مسجد الاقصی که به هنگام یورش شهرک نشینان اسرائیلی تلاش کردند از این اقدام جلوگیری کنند قدردانی کرد و گفت: این افراد به نمایندگی از امت اسلامی سعی کردند از مقدسات مسلمانان دفاع کنند. مسأله فلسطین ارتباط تنگاتنگی با اصول دینی و اخلاقی ما دارد و همگان باید تلاش کنند تا آرمان آزدی فلسطین از اشغال صهیونیست‌ها همچنان پابرجا بماند./1321/ب901/د

ارسال نظرات