۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۲۸۹۱۵۸
استاد حوزه علمیه بابل:

حوزه های علمیه مدافعان حقیقی حریم اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل با بیان این مطلب که حوزه های علمیه مدافعان حقیقی حریم اسلام هستند، گفت: آنچه که حوزه‌های علمیه را در همه اعصار پر نشاط و با تکاپو نگه داشته جامعیت در زمان شناسی، دشمن شناسی و عمل به موقع است.
محمدعلي حاجي زاده

حجت الاسلام محمد علی حاجی زاده، استاد حوزه علمیه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با بیان نیاز امروز حوزه های علمیه برای تلاش و مجاهدت علمی گفت: یکی از محسنات حوزه های علمیه شیعی تکاپوی علمی و پویایی فقه امامیه است که هیچگاه زمان خویش عقب نبود.

 

وی افزود: مراجع و بزرگان حوزه علمیه شیعه با دقت تمام امور زمانه جامعه خود را به خوبی رصد می کردند و بر اساس شرایط و زمان و موضوعات متناسب با آن فتوا می دادند.

 

امام جمعه بندپی غربی ضمن بیان مثال‌های از حضور مراجع و اثر گذاری در حوزه اجتماعی و سیاسی اظهار داشت: جریان مشروطه، فتوای تاریخی میرزای شیرازی در جریان نهضت تنباکو و یا حکم ارتداد سلمان رشدی ملعون توسط حضرت امام (ره)، نمونه های بارز بصیرت سیاسی مرجعیت دینی برای دفاع از حریم اسلام است.

 

استاد حوزه علمیه بابل با اشاره به گسترش علوم و تخصصی شدن در حوزه های مختلف، بر تلاش طلاب جهت افزایش آگاهی ها علمی تاکید و خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه شیعه از مکتب غنی اهل بیت(ع) بهره می برند و مدافعان حقیقی حریم اسلام در این زمانه به شمار می روند.


وی ادامه داد: آنچه که حوزه های علمیه را در همه اعصار پر نشاط و با تکاپو نگه داشته جامعیت در زمان شناسی، دشمن شناسی و به موقع عمل کردن است.


حجت الاسلام حاجی زاده نشاط طلبگی را در مجاهدت در عرصه علوم اسلامی مهم دانست و تصریح کرد: طلبه ای می تواند در طول دوران تحصیل خود، نشاط را در وجود خود تبلور سازد که علاوه بر تحصیل علم، سبک زندگی اسلامی را در وجود خود نهادینه سازد.


وی افزود: با برنامه ریزی صحیح بر اساس برنامه زندگی اسلامی از جمله سحرخیزی، توسل به اهل بیت(ع)، افزایش بصیرت دینی و با دو بال زمانشناسی و دشمن شناس می توان به نشاط دست یافت.


استاد حوزه علمیه بابل بر توجه مدیران حوزه های علمیه بر امور تهذیبی و اخلاقی در بین طلاب، تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین وظایف مدیران حوزه های علمیه نقش آفرینی در عرصه تهذیب و اخلاق است زیرا توجه به امور تهذیبی مانع بسیاری از انحرافات اخلاقی می گردد.


وی به سابقه مدارس علوم دینی شیعه در برپایی کلاس های اخلاق اشاره کرد و اظهار داشت: قرن ها اساتید حوزه های علمیه در ابتدای درس خود با بیان نکات ارزشمند و گرانبهای اخلاقی به تربیت جانهای مستعد طلاب می پرداختند تا انگیزه های الهی در آنها امتداد پیدا کند.


حجت الاسلام حاجی زاده ضمن تاکید بر ایجاد فضایی صمیمانه مدیران مدارس علمیه با طلاب گفت: جذب و تربیت شایسته طلاب مستعد و نخبه پروری جهت ظهور علمای برجسته و بزرگ در عرصه علوم اسلامی نیاز امروز ما است و مدیران باید این مهم را مورد توجه قرار بدهند./1313/302/ب3

ارسال نظرات