۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۸۹۸۹۷
دارالافتای مصر:

تکبیر در روز عید قربان بدعت نیست

خبرگزاری رسا ـ دارالافتای مصر با اشاره به فرهنگ دینی تکبیر روز عید قربان خاطر نشان کرد که این عمل از نظر شرعی بدعت به شمار نمی‌آید.
دارالافتاي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دارالافتای مصر در بیانیه‌ای با اشاره به موضوع تکبیر صبح روز عید قربان خاطر نشان کرد که این عمل بدعت نبوده و شرعا مانعی از انجام آن وجود ندارد.

 

در این بیانیه آمده است: تکبیر در عید قربان مستحب است و صیغه خاصی نیز در این مورد در سنت نبوی نیامده است هرچند که برخی از صحابه صیغه «الله أکبر الله أکبر الله أکبر، لا إله إلا الله، الله أکبر الله أکبر، ولله الحمد» را به کار می بردند.

 

دارالافتا با اشاره به عبارت مشهوری که مردم مصر از قدیم در مراسم عید قربان به کار می بردند، افزود: این ذکر از نظر شرعی صحیح و قابل استناد بوده و هر مقدار که سلام و صلوات بر پیامبر، اهل بیت (ع) و صحابه رسول گرامی اسلام افزایش یابد استحباب این امر فزونی می یابد.

 

دارالافتا با رد اعتقاد کسانی که این سنت را بدعت به حساب می آورند، بر تحجرگرایی و انحراف فکری آنان تاکید و تصریح کرد: چنین عملی از سال‌های قبل در میان مردم جاری بوده و نهی نیز از جانب شارع بر آن تعلق نگرفته است، از این روی انجام این عمل جایز است./981/ب902/د

ارسال نظرات