۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۸۹۹۵۳
مدیر حوزه علمیه ریحانة‍ الرسول:

خودسازی، مقدمه تبلیغ دین در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه ریحانة‍ الرسول تهران گفت: طلاب علاوه بر کسب علوم فقهی باید خودسازی داشته باشند تا بتوانند در جامعه نقش تبلیغ را به درستی ایفا کنند.
کلاس درس حوزه علميه خواهران

هما زرشناس مدیر حوزه علمیه ریحانة‍ الرسول تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مهم‌ترین وظیفه طلاب در حوزه‌های علمیه، گفت: از مهم‌ترین وظایف طلاب تبلیغ علوم فقهی است که در راستای کار فرهنگی و تربیتی در سطح جامعه انجام می‌شود.

 

وی افزود: طلاب علاوه بر کسب علوم دینی باید خودسازی داشته باشند تا بتوانند در جامعه نقش تبلیغ را به درستی ایفا کنند.

 

مدیر حوزه علمیه ریحانة‍ الرسول با اشاره به اهمیت خودسازی طلاب در حوزه‌های علمیه، تصریح کرد:  شناخت خود سبب خودسازی و افراد جامعه می‌شود و این شناخت در عرصه تبلیغ بسیار مهم است.

 

زرشناس بیان داشت: در گذشته بعد خودسازی و تربیتی طلاب در حوزه‌های علمیه بسیار حائز اهمیت بود و امروز نیز حوزه‌های علمیه می‌توانند در تمام ابعاد تربیتی و فرهنگی مثمر ثمر باشند.

 

وی با اشاره به بیان رهبر فرزانه انقلاب که فرمودند در حوزه‌ها باید اسلام ناب محمدی(ص) پیاده شود، گفت: دین اسلام دین با نشاطی است و اگر طلاب در یادگیری علوم اسلامی کوشا باشند  سبب نشاط طلبگی در حوزه‌های علمیه می‌شود.

 

مدیر حوزه علمیه ریحانة‍ الرسول عنوان کرد: اگر طلاب به احکام دین و دستورات معصومین(ع) به درستی عمل کنند سبب خودشناسی بهتر و در نتیجه قرب الی‌الله می‌شود.

 

زرشناس افزود: کسب معارف اسلامی توفیق الهی است که شامل حال طلاب معزز می‌شود و با توجه به محدودیت عمر این فرصت نعمتی است که انتظار می‌رود طلاب بتوانند کارهایی را که دین و رهبری از آنان توقع دارد به نحو احسن انجام دهند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: امید است طلاب آن‌چیزی را که یاد می‌گیرند، جامه عمل بپوشانند و در خانواده و جامعه تاثیرگزار باشند./813/302/ب3

 

ارسال نظرات