۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۹۰۰۶۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

عید قربان فرصتی برای ترویج فرهنگ بندگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، گفت: عید قربان فرصتی برای ترویج فرهنگ بندگی و تعبد و تسلیم ابراهیمیان است.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

حجت الاسلام ناصر شکریان مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تبریک فرا رسیدن عید قربان و با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوه تر مزاسم دعای عرفه و با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان و هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: عید قربان فرصت مغتنمی است برای ترویج فرهنگ بندگی و روز تسلیم ابراهیمیان در برابر دستورات الهی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه افزود: روز دهم ذی الحجه پرشکوه ترین ایثار و زیباترین جلوه تعبد انسان ها در برابر خالق یکتاست که حضرت ابراهیم(ع) در تاریخ بشریت رقم زد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران رهروی حضرت ابراهیم(ع) را رهروی عبودیت خدا، انبیاء و اولیاء خدا دانست و تصریح کرد: عید قربان راهی است که این پیامبر الهی برای بشریت گشود و از اسماعیل خود در راه خدا گذشت.

 

استاد حوزه و دانشگاه در مازندران با بیان این که عید سعید قربان و عید غدیر دو عید بزرگ مسلمانان است، افزود: این دو عید مورد توجه ویژه شیعیان و اتصال این دو عید بزرگ، پیوند بین امامت به نبوت است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه ضمن اشاره به تفرقه افکنی های نظام های سلطه و استکباری در منطقه و شرایط بسیار بحرانی کشورهای مسلمان از جمله یمن، سوریه و عراق خاطرنشان کرد: وحدت دنیای اسلام مهم ترین مؤلفه و راهبردی ترین برنامه برای موفقیت و عبور از بحران های جوامع اسلامی است.

 

وی روز عید قربان روز وحدت مسلمین جهان و ترویج فرهنگ توحید، تسلیم و بندگی و تقویت باورهای دینی دانست و افزود: وحدت و یکپارچکی مسلمانان از مهم ترین عوامل ترس استکبار جهانی است که مسلمین باید این فرصت الهی را مغتنم بشمارند.

 

حجت الاسلام شکریان بصیرت افزایی، عقلانیت، و آگاهی به مسائل روز را برای دنیای اسلام به منظور حفظ وحدت بسیار تاثیر گذار و ضروری دانست و تاکید کرد: مسلمانان در این دوره حساس باید از مسائل تفرقه انگیز و حاشیه ساز اجتناب کند و فریب دشمنان قسم خورده اسلام را نخورند.

 

خطیب موقت نماز جمعه بابل با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوه تر دعای عرفه در شهرهای مازندران افزود: مهم ترین اعمال مستحبی روز عرفه قرائت دعای عرفه است که هر کسی این دعا با مضامین عمیق آن را بخواند مورد لطف و رحمت  الهی قرار خواهد گرفت.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: عید قربان، روزی است که انسان نفس‌ اماره خود را قربانی می کند و با ناکام گذاشتن شیاطین، ایمان و اراده خود را در بندگی از رب العالمین به نمایش می گذارد.

 

حجت الاسلام شکریان خاطرنشان کرد: قربانی کردن فرزندی دلبند، در راه خدا، امتحانی الهی برای حضرت ابراهیم(ع) بود و از این رو عید قربان را عید فداکاری، ایثار، اخلاص و عشق نامیده اند تا انسان همواره برای تبعیت از دستورات خداوند و کسب رضایت الهی آماده هرگونه ایثار و فداکاری باشد.

 

وی با بیان این که دین مبین اسلام با مناسک گوناگون خود جلوه‌های‌ جدیدی را به حیات معنوی انسان می‌دهد، ادامه داد: مشارکت انسان‌ها در این مناسک دینی همدلی و هم رأیی در سطح جهانی را برای آن‌ها امکان پذیر می‌کند./950/302/ب3

ارسال نظرات