۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۲۹۰۲۱۴

اظهار نگرانی نخست وزیر استرالیا در مورد بازداشتگاه مهاجران

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر جدید استرالیا با اظهار نگرانی در مورد وضعیت بازداشتگاه مهاجران در پاپوا گینه نو و نائورو که در آن چند ایرانی کشته و یا مصدوم شده اند، اعلام کرد هرگونه تصمیمی که در مورد پناهجویان گرفته شده است با ملاحظه خاص اجرایی می شود.
مهاجران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، 'ماکلوم ترنبویل' نخست وزیر جدید استرالیا روز چهارشنبه با پذیرش نگرانی در مورد پناهجویانی که در بازداشتگاه های اطراف استرالیا نگهداری می شوند، از تغییرات فوری در سیاست های سختگیرانه استرالیا در قبال مهاجران خبری نداد.


همه مهاجرانی که تلاش می کنند با قایق و غیرقانونی خود را به استرالیا برسانند پس از دستگیری به بازداشتگاه هایی در 'پاپوآ گینه نو' و 'نائورو' فرستاده می شوند و حتی در صورت احراز کامل شرایط پناهجویی نیز اجازه اقامت در استرالیا به آنها داده نمی شود.


'جولی بیشاپ' وزیر خارجه استرالیا اخیرا به ایرنا اعلام کرد: در حال حاضر حدود هشت هزار پناهجوی ایرانی در استرالیا هستند. حدود 170 نفر در اردوگاه نائورو و حدود 300 نفر در پاپوآ گینه نو بسر می برند که درخواست برخی از آنها برای پناهندگی رد شده است.


یک دختر ایرانی که مهاجرت ناآگانه را براساس تبلیغات غرب و بهشت نمایی استرالیا انتخاب کرده بود پس از بازداشت در مسیر ورود غیرقانونی به این کشور، به بازداشتگاه نائورو منتقل شد، اما مردادماه مورد هتک حرمت واقع شد.

 

حال نخست وزیر جدید استرالیا در مورد سرنوشت صدها نفر از پناهجویانی که در شرایط بحرانی در بازداشتگاه های پناهجویی این کشور نگهداری می شوند، اظهار نگرانی کرده است.


به نوشته روز چهارشنبه تارنمای 'ای.بی.سی'، 'ترنبویل' با این وجود تاکید کرد که در برنامه های حفاظت از مرزهای این کشور تغییری ایجاد نخواهد شد، اگر چه وی از تغییر برخی سیاست ها خبر داد.


سیاست های مهاجرتی استرالیا از سال 2013 و در زمان 'تونی ابوت' نخست وزیر این کشور تشدید شد که از جمله این سیاست ها بازگردان قایق حامل پناهجویان به مقصد اولیه بود که با انتقادات گسترده ای در سطح ملی و بین المللی مواجه شد.


'مالکوم ترنبویل' که کمتر از دو هفته پیش توانست در انتخابات درون حزبی بر 'تونی ابوت' پیروز شود و هدایت استرالیا را در اختیار گیرد، پیش از این از سیاست های 'تونی ابوت' در مقابل پناهجویان حمایت کرده بود.


یکی از سیاست های دولت 'تونی ابوت' بازگشت اجباری پناهجویانی بود که شرایط آن ها مورد پذیرش کانبرا قرار نمی گرفت، اما دولت ایران این سیاست دولت استرالیا را برای بازگرداندن اجباری اتباع کشورمان بپذیرفت./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات