۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۹۰۳۲۲
آیت الله شبستری:

برجام بهانه‌ دشمن برای نفوذ در کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: برجام چه به نتیجه برسد و چه نرسد؛ دشمن قصد نفوذ به کشور دارد و رهبر انقلاب بارها در این زمینه به دشمنان و افراد کوتاه فکر هشدار داده اند.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز عید سعید قربان در تبریز اظهار داشت: مدیریت ضعیف دولت سعودی در اداره حرمین شریفین کاملا مشهود است، حوادثی از قبیل آتش سوزی ها در ایام حج و کشتار حجاج ایرانی در سال های گذشته همچنین فاجعه اخیر سقوط جرثقیل مصدق این موضوع است.

 


وی با تأکید بر این‌که آل‌سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد، خاطرنشان کرد: احتمال تعمدی بودن حادثه اخیر نیز وجود دارد؛ که نشان از مدیریت ضعیف خائن الحرمین است، به عبارت بهتر باید گفت که دولت سعودی بایستی در ایام حج امنیت کامل را برای حجاج بیت الله الحرام فراهم کند.

 


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رهبری بار دیگر بر مسأله حفظ استقلال کشور و مقابله با نفوذ دشمن تأکید داشتند؛ نباید مذاکرات هسته‌ای بهانه ای برای نفوذ دشمن باشد.

 


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که جمهوری اسلامی باید مظهر انقلاب باشد و آرمان ها همیشه مدنظر قرار گیرند، تصریح کرد: انتظار داریم استقلال کشور مقابل زورگویان و نفوذ دشمن حفظ شود. برجام چه به نتیجه برسد و چه نرسد؛ دشمن قصد نفوذ به کشور دارد و رهبر انقلاب بارها در این زمینه به دشمنان و افراد کوتاه فکر هشدار داده اند.

 


وی ادامه داد: بعد از این همه شهید دادن در راه انقلاب و بیداری دنیای اسلام، نفوذ و سلطه مجدد آمریکا و عادی شدن روابط با این کشور زیبنده جمهوری اسلامی نیست، آنان که خیال می کنند با مذاکره و رابطه با شیطان بزرگ مشکلات برطرف خواهد شد، بدانند که در خواب غفلت به سر می برند.

 

 


آیت الله شبستری در ادامه ضمن محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی اظهار داشت: صهیونیست ها بارها به قبله اول مسلمین حمله کرده و قصد تصرف آن را داشته اند و اکنون قصد تقسیم آن بین مسلمانان و یهودیان را دارند که این یک جسارت بزرگ بوده و توطئه ای برای تصرف این مسجد است.

 


امام جمعه تبریز همچنین در خطبه های نماز عید قربان با تبریک این روز مبارک بر همه ملت ایران و مسلمانان جهان گفت: عید سعید قربان به همراه عید فطر از اعیاد بزرگ مسلمانان است و مختص شیعیان نیست. به شکرانه اینکه تعدادی از مسلمانان به نمایندگی از تمام مسلمانان در مکه حاضر شده و تا روز عید قربان عمده اعمال حج را بجا می آورند، این روز برای مسلمانان عید شناخته می شود.

 


وی ادامه داد: عید قربان داری دو حق مربوط به خدا و مردم است؛ حق الله این روز ادای نماز عید است و حق الناس آن نیز ذبح قربانی از سوی افراد توانمند است و اگر کسی به تنهایی قادر به ذبح قربانی نیست، می تواند به طور مشترک با چند نفر، این عبادت را به جا آورد و ذبح قربانی نشان از گذشتن انسان از هواهای نفسانی است.

 


آیت الله شبستری در پایان به تشریح فلسفه حج از دیدگاه مبانی قرآنی، اسلامی، روایی و حدیثی پرداخت و گفت: منافع فریضه حج در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اخلاقی است. ضمن این‌که حج تجلی وحدت مسلمین محسوب می شود./935/201/ب1

ارسال نظرات