۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۲۹۰۳۸۴

تظاهرات مردم اسپانیا علیه مداخله نظامی ناتو در سوریه و اوکراین

خبرگزاری رسا ـ مردم اسپانیا بر پایان نظامیگری ناتو در سوریه و اوکراین تاکید کردند.
اسپانيا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خیابانهای شهر مادرید روز گذشته شاهد برپایی تظاهرات گسترده بود. شرکت کنندگان در این تظاهرات به اقدامات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) اعتراض داشتند. آنها با برپایی این تظاهرات، مداخله نظامی غرب در سوریه و اوکراین را محکوم کردند.

 

فعالان اسپانیایی پرچم آمریکا را در حالی در دست داشتند که رنگ سرخ به نشانه خون روی آن پخش شده و در کنار آن نوشته شده بود آمریکا مجرم است.

 

یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت: این تظاهرات ما علیه جنگ در سوریه است. این جنگ نه تنها در سوریه بلکه در منطقه دونیتسک اوکراین نیز در جریان است. ما باید با جنگ در همه جای دنیا مقابله کنیم. مهمترین نکته قابل توجه این است که همه این جنگها ناشی از امپریالیسم آمریکایی است. به همین علت است که ما در این تظاهرات شرکت کرده ایم تا با صدای بلند به امپریالیسم آمریکایی و اقدامات ناتو، نه بگوییم.

 

مردم اسپانیا در این تظاهرات می گفتند باید با فاشیسم جدید مقابله شود. این تظاهرات در مقابل ساختمان وزارت امورخارجه اسپانیا برپا شد.

 

آنها اخراج نیروهای ناتو را از کشورشان خواستار شدند و می گفتند آمریکا و اتحادیه اروپا به بهانه اقدامات بشردوستانه، جنگ افروزی می کنند. در هفته های اخیر، در چند کشور اروپایی نیز تظاهرات مشابهی برپاشده است./982/ب101/د

ارسال نظرات