۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۹۰۴۸۲
ظهر امروز صورت گرفت؛

تظاهرات مردم تبریز علیه بی‌کفایتی مقامات آل‌سعود

خبرگزاری رسا ـ مردم تبریز و شهرستان های مختلف استان آذربایجان‌شرقی در پی حوادث دلخراش منا در عربستان، در اعتراض به بی کفایتی آل سعود راهپیمایی کردند.
فاجعه خونين منا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مردم مؤمن، متدین و آگاه استان آذربایجان‌شرقی و تبریز امروز پس از اقامه نماز جمعه در مصلاها و مساجد جامع شهر در اعتراض به بی‌کفایتی و سوء مدیریت مقامات آل‌سعود در حوادث اخیر منا و سقوط جرثقیل در مسجد الحرام تظاهرات کردند.


مردم تبریز پس از شرکت در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه که به امامت آیت الله مجتهدشبستری در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، به راهپیمایی پرداخته و با فریادهای مرگ بر آل‌سعود، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا نفرت و انزجار خود را نسبت به رژیم سعودی اعلام کردند.


امروز تبریزی‌ها با فریادهای «آل‌سعود ننگت باد»، «آل‌سعود، آل‌یهود پیوندتان مبارک»، « یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا»، «لااله‌الا‍‌الله» و «الله اکبر» بعد از اقامه نماز جمعه به سمت میدان ساعت حرکت کردند در تجمعی بر مسؤولیت مستقیم رژیم آل‌سعود در حوادث اخیر مکه و منا تأکید کردند.


بسیاری از راهپیمایان جمعه تبریز که امروز در غم شهادت حجاج بیت الله الحرام سیاه‌پوش بودند، با تألم خاطر از فاجعه عظیم منا، با تشکیل کمپینی خواستار واگذاری مدیریت حرمین و مناسک حج به کشورهای اسلامی شده و در شعار های خود محاکمه آل سعود را مطالبه کردند.


بنابر این گزارش، آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز در حاشیه این تظاهرات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رژیم آل سعود شایستگی مدیریت حرمین شریفین را ندارد، سوء مدیریت رژیم آل سعود در حوادث اخیر کاملا مشهود است و ما خواهان محاکمه مقامات آل‌سعود در دادگاه‌های بین‌المللی هستیم.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که آل‌سعود باید پاسخگویی بی‌لیاقتی خود در مدیریت مناسک حج باشد، افزود: عربستان نه تنها خادم الحرمین نیست، بلکه خائن الحرمین بوده و امروز به عنوان جنایتکار جنگی بایستی پاسخگوی جنایات ضدبشری خود در نقاط مختلف جهان باشد.


وی با بیان این‌که این‌که فاجعه منا منجر به کشته شدن بیش از 1300 نفر از حجاج بیت الله احرام شده و عید قربان امت اسلامی تبدیل به عزا شده است، گفت: زمان آن رسیده که جهان اسلام برای مدیریت بیت الله الحرام و برگزاری مناسک حج با مشارکت همه ملت‌های مسلمان چاره‌اندیشی کنند./935/203/ب2

ارسال نظرات