۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۲۹۰۸۱۵
امام جمعه مرند:

اولویت اصلی آل‌سعود کشتار مردم بی گناه یمن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نعمت‌زاده با تأکید بر این‌که رژیم آل سعود کفایت و لیاقت مدیریت مراسم حج را ندارد، گفت: امروز اولویت اصلی آل‌سعود به جای مدیریت مناسک حج، کشتار مردم بی گناه یمن است.
تجمع اعتراض آميز  طلاب حوزه علميه مرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند امروز در تجمع طلاب و اساتید حوزه حضرت صاحب‌الزمان(عج) مرند در محکومیت حوادث اخیر منا، اظهار داشت: عید قربان امسال با حادثه دلخراش منا تبدیل به عزا شد، حادثه‌ای که قلب ملت‌ها غیرمسلمان را نیز به درد آورده است.

 


وی با بیان این‌که فاجعه اخیر منا اوج بی‌تدبیری و حماقت مقامات سعودی در مدیریت مناسک حج را نشان داد، خاطرنشان کرد: کشوری که سال‌ها در امر برگزاری کنگره عظیم حج میزبان میلیون‌ها زائر است و خود را خادم الحرمین می نامد، هنوز نتوانسته کفایت و لیاقت لازم در این زمینه را کسب کند.

 


حجت الاسلام نعمت‌زاده با تأکید بر این‌که رژیم آل سعود کفایت و لیاقت مدیریت مراسم حج را ندارد، گفت: بی‌لیاقتی رژیم خبیث آل سعود در حوادث سال‌های گذشته نیز آشکار بود؛ شواهد نشان می‌دهد تعداد جان باختگان چیزی در حدود 3 تا 4 هزار نفر است اما رژیم آل سعود آمار بسیار پایینی اعلام کرده است.

 


وی با اشاره به نگرش امنیتی و سودجویانه آل سعود نسبت به مناسک حج ابراهیمی خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی باید به فکر مدیریت بزرگترین کنگره اسلامی، یعنی حج ابراهیمی باشند، چراکه مقامات رژیم آل سعود با جنگ‌افروزی در دیگر کشورهای اسلامی کفایت و لیاقت مدیریت مراسم حج را ندارد.

 


امام جمعه مرند با بیان این‌که کشتار هزاران نفر از مردم بی‌گناه یمن با ادعای خادم الحرمینی آل سعود در تناقض است، افزود: وهابیت و آل سعود غده سرطانی برای جهان اسلام هستند، این فرقه و رژیم جلاد و ظالم نه تنها وصله ناجور برای جهان اسلام است، بلکه ساخته و پرداخته دولت‌های مستکبر و استعمارگر غربی است.

 


حجت الاسلام نعمت‌زاده با تأکید بر عدرخواهی مقامات کشور عربستان از جهان اسلام و خانواده‌های جان باختگان و جبران خسارات به عمل آمده اظهار داشت: مقامات سعودی در اوج بی‌شرمی نه تنها از جهان اسلام عذرخواهی نکرده‌اند، بلکه تمامی این حوادث را نتیجه بی‌مسؤولیتی خود حجاج می دانند.

 


وی با بیان این‌که یکی از مفتی‌های رژیم آل‌سعود در سخنانی عجیب حجاج را مقصر این حادثه معرفی می‌کند، گفت:
هتک حرمت خانه امن الهی و میهمانان خانه خدا لکه ننگی بر پیشانی آل سعود است که به‌علت بی لیاقتی آنها روی داد، این کوتاهی ضربه بزرگی به جایگاه اسلام و مسلمین در جهان وارد می کند.

 


امام جمعه مرند در پایان با تأکید بر پیگیری حقوقی و قضایی حادثه منا در دادگاه های بین المللی و محاکمه سران رژیم آل سعود در مجامع جهانی گفت: امروز اولویت اصلی آل‌سعود به جای مدیریت مناسک حج، کشتار مردم بی گناه یمن است، در چنین شرایطی سکوت جائز نیست./935/203/ب1

ارسال نظرات