۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۹۰۹۴۷
حجت الاسلام پناهیان:

مواضع برخی از مسؤولان در قبال حوادث مکه منفعلانه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با انتقاد شدید از مواضع اتخاذ شده از سوی برخی مسؤولان در قبال حوادث مکه، گفت: جای تاسف دارد که مواضع مسؤولان ما حتی در حد سران کشور‌های اسلامی نیست، مواضعی کاملا منفعلانه است و ریشه در بی تدبیری دارد.
حجت الاسلام عليرضا پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه علمیه صبح یک‌شنبه 5 مهر‌ماه در جمع طلاب و روحانیان و به مناسبت اعلام انزجار از بی کفایتی رژیم آل سعود در مدرسه عالی شهید مطهری تهران، گفت: اگر فاجعه منا را با دو تحلیل حداقلی و حداکثری مورد برسی قرار دهیم، قطعا به نتایج بسیار عجیبی در خصوص بی کفایتی و جنایتکاری آل سعود خواهیم رسید.



وی افزود: در نگرش حداقلی به فاجعه منا می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که سوء تدبیر آل سعود و عدم مدیریت صحیح مناسک حج از سوی سردمداران سعودی موجب یک فاجعه بزرگ شده است.



استاد حوزه علمیه با تحلیل موضوع فاجعه منا از زاویه‌ای دیگر، تاکید کرد: یک نگاه دیگر نیز در خصوص فاجعه منا وجود دارد و آن شواهد و قراینی است که نشان می‌دهد به هیچ‌وجه این اتفاق سهوی نبوده است و دستان کثیف وهابیت در جنایت هولناک منا دخالت داشته است.



اسناد جنایت آل سعود قطعا رو خواهد شد

حجت الاسلام پناهیان با ارجاع موضوع فاجعه منا به آینده نزدیک، تصریح کرد: قطعا در روز‌های آینده اخبار بسیار مستندی از وقایع منا به‌گوش خواهد رسید، اخباری که کم و بیش امروز نیز به ما می‌رسد و آن حاکی از موضوعی است که حجاج در مراسم رمی جمرات به‌شدت دچار خفگی و ضعف شده‌اند.



وی ادامه داد: چه‌‌طور می‌شود قبول کرد در مقابل آن همه دوربین مدار بسته و در یکی از آرام‌ترین مناسک حج این فاجعه به شکل پیوسته رخ بدهد و کسی هم خبر‌درا نشود، متاسفانه طبق اخبار حاصله با خبر شده‌ایم که بسیاری از در‌های خروجی محل رمی جمرات بسته شده بوده و حتی بر خلاف سال قبل هیچ سایه بان و یا وسایل رفع تشنگی در آن‌جا وحود نداشته است.



دستان استکبار امروز در آستین آل سعود است

استاد برجسته اخلاق کشته شدن زائران بیت الله حرام را یک قتل و عام به تمام معنا خواند و تصریح کرد: امکان ندارد در مراسمی که 2 میلیون نفر در آن شرکت می‌کنند سوء مدیریت سبب مرگ بیش از دو هزار نفر شود، قطعا این اتفاق پیش طراحی شده بوده است و نقشه جنایت حجاج از قبل پیش بینی شده بوده است.



حجت الاسلام پناهیان فاجعه منا را یک هشدار برای جهان اسلام خواند و ابراز داشت: این رخداد غمبار یک پیام بسیار بزرگ دارد و آن این است که جبه کفر امروز از آستین آل سعود خائن بیرون زده است و در منطقه جنایت می‌کند.



وی با تاکید بر نقش کلیدی طلاب و حوزه‌های علمیه در راه مقابله با آل سعود جنایتکار، تصریح کرد: امروز باید جامعه حوزوی ما آماده جان فشانی باشد، اگر طلاب ما به زبان عربی که زبان معیار جهان اسلام است مسلط نشوند قطعا در برابر جنایت‌های هولناک رژیم سفاک آل سعود نمی‌توانند مقابله کنند.



امام به ماهیت جنایتکار آل سعود پی برده بود

استاد حوزه علمیه با درخواست از تمام افراد در اره روشنگری فاجعه منا، ابراز داشت: اگر این فاجعه و ابعاد پیدا و پنهان آن نمایان نشود، قطعا خون عزیانی که در مظلومیت مطلق به شهادت رسیدند پایمال خواهد شد.



حجت الاسلام پناهیان با بیان مطلبی در خصوص آینده نگری امام راحل(ره)، خاطر‌‌نشان کرد: رهبر کبیر انقلاب در وصیت نامه خود گفته بودند که باید در مراسم بزرگی همچون محرم مردم جنایات مختلف آل سعود را محکوم کنند، این دیدگاه نشان می‌دهد که امام راحل(ره) کاملا چهره پلید آل سعود را شناسایی کرده بودند.



وی با تشریح خط فکری جریان جنایتکار در جهان و شیوه‌های مختلف آدم‌کشی، تصریح کرد: امروز در جهان برخی از جنایات در شعاع بسیاری وسیعی رخ می‌دهد که حتی افکار عمومی باور نکند این ماجرا یک جنایت بوده است، در خصوص دروغ‌های تاریخی نیست شاهد هستیم که ماجرای هلوکاست با یک بزک رسانه‌ای کاملا غلو شده و عظیم معرفی شد، این نوع از رفتار‌های مرموزانه از سوی دستگاه جنایتکار غربی سعودی ریشه در عملیات‌های روانی دارد که خود امریکا جنایتکار در آن متخصص است و حتی در واقعه 11 سپتامبر نیز بر علیه ملت خود به‌کار برد.



مواضع مسؤولان داخلی چیزی شبیه به یک گلایه بود

استاد حوزه علمیه یکی از تحلیل‌های منفعلانه و متوسط در خصوص واقعه منا را نفوذ استکبار در آل سعود معرفی کرد و ابراز داشت: عده‌ای بر این باورند که در حکومت خبیث آل سعود عده نفوذ کرده‌اند آن‌ها هستند که این جنایات را رقم می‌زنند.



حجت الاسلام پناهیان با تاکید بر این نکته باید جلوی ظالمان زمان گرفته شود، بیان داشت: وقتی که آل سعود در یمن دست به جنایت می‌زند و کسی در مقابل آن عکس العمل قاطع نشان نمی‌دهد، قطعا به طبع آن در منا نیز جنایت می‌کند و این کار را ادامه می‌دهد، امروز وظیفه تمام جهان اسلام این است که در مقابل سفاکی و بربریت لجام گسیخته وهابیت ایستادگی کند.



حجت الاسلام پناهیان اظهار داشت: رژیم سعودی یکی از بی کفایت‌ترین حکومت‌ها در جهان است که بدون شک لایق سرپرستی یک گله گوسفند نیز در دنیا نیست، چه برسد به این‌که بخواهد از حرمین شریفین مراقبت کند.



وی با انتقاد شدید از مواضع اتخاذ شده از سوی برخی مسؤولان، تصریح کرد: جای تاسف دارد که مواضع مسؤولان ما حتی در حد سران کشور‌های اسلامی نیست، مواضعی کاملا منفعلانه است و ریشه در بی تدبیری دارد.



آل سعود عامل تمام جنایات منطقه است

استاد برجسته اخلاق، افزود: بده بستان‌های سیاسی چنان عده‌‌ای را در داخل ذلیل کرده است که علی‌رغم تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم پذیرش مسؤولیت فاجعه منا از سوی عربستان، باز این افراد حتی جرأت نمی‌کنند در این خصوص حتی حرفی بزنند.



حجت الاسلام پناهیان با فتنه کبیر خواندن وهابیت و آل سعود، تاکید کرد: رژیم آل سعود یک فتنه بزرگ در منطقه است. سایر جنایات منطقه نیز از سوی این رژیم خائن شکل می‌گیرد، فتنه‌ای که در راه مقابله با آن باید تمام جهان اسلام بسیج شود.



استاد برجسته اخلاق اخلاق در پایان، گفت: اوج درد و مظلومیت این فاجعه جایی معلوم می‌شود که این رخداد هولناک در برابر چشمان امام غایب از نظر رخ داده است و صدای مظلومیت حجاج تنها به گوش ولی‌عصر(عج) رسیده است./856/201/ب1

ارسال نظرات