۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۹۱۲۸۶
امام جمعه تسوج:

سیاست‌های غلط سازمان ملل عامل تشویق عربستان در جنایات خود شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تسوج با اشاره به حاکمیت و سیاست غلط موجود در سازمان ملل و معرفی عربستان از طرف این سازمان بعنوان رییس هیأت شورای حقوق بشر سازمان ملل، گفت: این کارها سبب جری شدن دولت عربستان در جنایت و کشتار در منطقه شده است.
کشتار حجاج

حجت الاسلام بجانی، امام جمعه تسوج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به فاجعه دردناک حج امسال، اظهار داشت: حادثه منا  فاجعه ی عظیمی است که عید مسلمین را تبدیل به عزا کرد و دل مؤمنان را با درد مالا مال کرد.

 

وی ادامه داد: جمع کثیری از حاجیان که ضیوف الرحمان بودند در اثر بی تدبیری و بی کفایتی مسؤولان عربستان سعودی مظلومانه جان خود را از دست دادند، حادثه منا اگر عمدی هم نباشد نشان از سوء مدیریت و ضعف مسؤولآن سعودی در اداره حج ابراهیمی است.

 

امام جمعه تسوج با اشاره به جنایات دولت وهابی عربستان در طول سال ها حیات خود در منطقه، افزود: از دولت تروریست پرور و کودک کش عربستان جز این انتظار نمی رود ولی باید بداند که مسلمین در مقابل این فاجعه ساکت نخواهند نشست.

 

وی به سفر اخیر رییس جمهور به سازمان ملل اشاره کرد و از وی خواست از این تریبون بین المللی جهت افشای جنایات آمریکا و اسرائیل و عربستان استفاده کنند تا خیزشی عمومی در سرتاسر جهان علیه ظلم، استکبار و وحشی گری صورت گیرد.

 

امام جمعه تسوج با اشاره به حاکمیت و سیاست غلط موجود در سازمان ملل و معرفی عربستان از طرف این سازمان بعنوان رییس هیأت شورای حقوق بشر سازمان ملل، گفت: این کارها باعث جری شدن دولت عربستان در جنایت و کشتار در منطقه شده است.

 

وی با بیان این‌که عربستان سعودی بیش از پیش دست به جنایت می زند، تصریح کرد: از رییس جمهور ایران اسلامی می خواهیم فریاد رسای ملت ایران اسلامی را علیه جنایات و بی شرمی های آمریکا و اسرائیل و دولت وابسته آنها، عربستان را به گوش تمامی دنیا برساند.

 

وی در پایان با آرزوی اجر و ثواب الهی برای از جان گذشتگان حج امسال و درخواست توفیق و صبر برای بازماندگان این حادثه دردناک از مسؤولان سازمان حج و زیارت خواست تا تمامی تلاش و همت خود را در مداوای مجروحین، پیدا کردن مفقودین و بازگرداندن حجاج عزیز کشورمان به میهن اسلامی بکار گیرند./854/302/ب3

ارسال نظرات