۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۹۱۲۹۵
رییس شورای اسلامی شهر تهران:

عربستان علاوه بر جاهلیت قبل از اسلام، دچار جاهلیت مدرن نیز شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: حرکت‌های امروز آل‌سعود بیانگر جاهلیت و تکبری است که به دوران جاهلت در صدر و قبل از اسلام بر می‌گردد که امروز به صورت جاهلیت مدرن ظهور کرده است.
مهدي چمران رييس شوراي شهر تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران در همایش بزرگ بسیجیان شهرداری تهران در فرهنگسرای بهمن که با حضور جمعی از بسیجیان، محمد باقر قالیباف شهردار تهران، پرویز سروری و اقبال شاکری اعضا شورای اسلامی شهر تهران و محسن پیرهادی رییس سازمان بسیج مستضعفین شهرداری تهران برگزار شد، گفت: بسیج و حرکت آن تنها مربوط به دوران دفاع مقدس نبود و از صدر اسلام بسیج وجود داشته است.

 

وی با اشاره به حرکت‌های جاهلی آل سعود، بیان داشت: حرکت‌های امروز آل‌سعود جدید نیست، این همان جاهلیت عرب و تکبری است که به دوران جاهلت در صدر و قبل از اسلام بوده است که امروز به صورت جاهلیت مدرن و با دو وجهه کاملا متفاوت خود را نشان می‌دهد.

 

چمران تصریح کرد: نخستین وجهه جاهلیت مدرن آمریکا و دنیای غرب است که در ظاهر به اسم دفاع از مردم و حقوق بشر و آزادی‌های کثیف جنسی را به میدان آمدند و در دنیا آنچه اراده می‌کنند، انجام می‌دهند و این از جاهل‌ترین تفکراتی است که امروز مشاهده می‌شود.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: بی‌دینی و بی‌تفاوتی در مقابل دین مسأله جدیدی نیست، زیرا خداوند در قرآن احوال و داستان‌های مختلف گذشتگان را برای عبرت انسان یادآور شده است.

 

وی افزود: جاهلیت مدرنی که آنها مطرح می‌کنند از قبل اسلام وجود داشته است و آنها امروز با چهره مدرن و امروزی آن را نشان می‌دهند و بی‌تفاوتی در برابر دین چیزی بود که یزید و معاویه از مسلمانان توقع داشتند و این جاهلیت مدرن غرب آمریکا است.

 

چمران با اشاره به جاهلیت دیگر عنوان کرد: جاهلیت دیگر، جاهلیت عقب مانده و احمقانه تاریخ است که آل‌سعود دچار آن شده است و خودپسندی و تکبری که سبب شده کسی را جز خودشان قبول نداشته باشند.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مسؤولان عربستان در مقابل سران دیگر کشورها رفتاری زشت دارند ولی در برابر صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها نوکر می‌شوند و در مقابل مسلمانان جنایت می‌کنند و یک میلیون نفر را در منا به شهادت می‌رسانند ولی حاضر نمی‌شوند حتی عذرخواهی کنند.

 

وی با اشاره به رفتار ناشایست و نابخشودنی ولیعهد ملک سلمان، گفت: رفتار ولیعهد عربستان در منا نشان داد که جان و مال هیچ مسلمانی برای آنان اهمیت ندارد و این بیانگر همان تعصب و جاهلیت کور و مدرن است که در کنار هم قرار گرفته‌اند و از هم به خوبی حمایت می‌کنند.

 

چمران افزود: بسیج عمومی و مردمی می‌تواند در مقابل این تفکرات بایستند و مردم ایران این ایستادن را که سبب پیروزی شد در جنگ تحمیلی تجربه کرده‌ است.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: امروز مقاومت اقتصادی و علمی کشور باید به صورت بسیج شکل بگیرد، زیرا بسیج یک جهش فکری و عملی بوده که می‌تواند عقب ماندگی‌های قبلی را جبران کند و سبب پیشرفت کشور شود./813/202/ب2

ارسال نظرات