۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۹۱۳۳۰
باهنر:

اصولگرایان تا پایان مهر‌ماه به ائتلاف می‌رسند/ جامعه مدرسین یار همیشگی جریان اصولگرایی است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به جلسات متعدد طیف اصولگرایان، تاکید کرد: مقدمات رسیدن به ائتلاف بین اصولگرایان فراهم شده است و تا پایان مهر‌ماه این همگرایی به نتیجه خواهد رسید
نشست خبري محمد رضا باهنر در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد‌‌رضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، عصر دوشنبه ششم مهر‌ماه در نشست خبری دبیرکل جامعه مهندسین، در محل دفتر جامعه اسلامی مهندسین، گفت: امروز عربستان در منطقه تبدیل به یک عامل خطرناک شده است و به‌‌شدت امنیت خاورمیانه را تهدید می‌کند، شواهدی که امروز در دست است نشان می‌دهد که اکثر جریانات تروریستی در کشور‌های عراق، سوریه و یمن از سوی عوامل آل سعود کنترل می‌شوند.

 

وی افزود: عربستان این روز‌ها کاملا خط فکری رژیم صهیونیستی را در منطقه دنبال می‌کند، به طور علنی نیز این روابط از سوی سران رژیم سفاک صهیونیستی اعلام می‌شود.

 

فاجعه منا حاصل بی تدبیری رژیم آل سعود است

باهنر با فاجعه خواندن حادثه منا، تاکید کرد: متاسفانه در حریم امن الهی اتفاقاتی رخ داده است که قلب مسلمانان را به درد آورده، این رویداد غم‌بار ریشه در بی‌تدبیری سران نا‌پخته رژیم سعودی دارد، زیرا تمام تمرکز مسؤولان بلند پایه عربستان معطوف به جنایت در یمن شده است و عنان کار در کشور عربستان نیز به‌دست عده‌ای نا‌بلد افتاده است.

 

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران، بیان داشت: بر اساس جلسات متعددی که از سوی شورای هماهنگی اصولگرایان تشکیل شد و بر اساس مباحث مطروحه در این جلسات می‌توان گفت که اصولگرایان تا پایان مهر به یک ائتلاف خوب برسند، ائتلافی که قطعا تمام جریانات اصولگرایی را شامل می‌شود و طیف‌های مختلف این جناح را در بر می‌گیرد.


وحدت بین اصولگرایان قطعی است

وی در خصوص همگرایی اصولگرایان با فراکسیون رهروان ولایت و شخص علی لاریجانی، اظهار داشت: قطعا فراکسیون رهروان ولایت یکی از وزنه‌های موثر در جریان اصولگرایی است و به‌طور حتم در ائتلاف پیش بینی شده این فراکسیون سهم بسیار عمده‌ای را به‌خود اختصاص خواهد داد.

 

باهنر با تحلیل رفتار‌های مختلف جریانات منتسب به جناح اصولگرایان، گفت: قطعا توجه و تمرکز برنامه ائتلاف بر روی وزنه‌های جبهه اصولگرایان است، در این راه نیز با این افراد رایزنی‌های گسترده‌ای صورت گرفته است، ضمن این‌که طیف اصولگرایان از تمامی کسانی که خود را در مسیر اصولگرایی می‌بینند استقبال می‌کند اما این دلیل نمی‌شود تا از تمام احزاب و گروه‌ها در جریان ایجاد ائتلاف مشورت بگیرد.

 

جامعه مدرسین یار همیشگی جریان اصولگرایی است

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری نقش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ایجاد ائتلاف بین اصولگرایان را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: قطعا این جریان مهم و تاثیر‌گذار فکری، نقش به‌سزایی در تشکیل یک ائتلاف محکم بین اصولگرایان دارد، اما این نقش به این معنا نیست که خود جامعه مدرسین بخواهد کاندیدای انتخاباتی معرفی کند، ضمن این‌که معرفی نامزد از سوی جامعه مدرسین هم از قبل مرسوم نبوده است.

 

وی با رفتار‌شناسی جریان‌های منتسب به دولت سابق در مسیر شرکت در انتخابات مجلس، تصریح کرد: قطعا در میان افرادی که با دولت سابق همکاری داشتند نوعی همگرایی و همسویی وجود دارد، اما این هم‌سویی به هیچ وجه یک‌پارچه و منسجم نیست، از این رو جریان اصولگرایی قطعا از چهره‌های تاثیرگذار انقلابی و متعهد اسقبال خواهد کرد، ضمن این‌که به طور حتم افرادی نیز از وزرا و استانداران دولت سابق نیز در انتخابات آینده به‌طور متمرکز حضور خواهند داشت.

 

باهنر با تاکید بر این موضوع که جریانات وابسته به فتنه و انحراف خط قرمز طیف اصولگرایان هستند، تصریح کرد: در موضوع یار‌کشی‌های انتخاباتی قطعا این موضوع که افراد به هیچ عنوان وابسته به جریان انحراف نباشند مدنظر قرار می‌گیرد و این افراد هرگز در طیف اصولگرایان جایی نخواهند داشت.

 

بررسی برجام به نقطه پایانی رسیده است

 

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی در خصوص انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و موضوع نحوه اخذ رای از رای دهندگان، بیان داشت: این‌که انتخابات به‌صورت الکترونیک برگزار شود باید بسیار مورد بررسی قرار بگیرد، زیرا اگر خدشه‌ای به سیستم رای شماری وارد شود می‌تواند منجر به تخلفات گسترده شود، در خصوص صندوق‌های شفاف نیز باید گفت که این طرح بسیار خوب است و می‌تواند بسیاری از شبهه‌ها را بر طرف کند، اما صندوق‌ها باید طوری طراحی شوند که رای ملت نمایان نشود، زیرا این کار خلاف قانون اساسی است.

 

وی در خصوص وضعیت بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: این بررسی در مراحل پایانی خود قرار دارد و احتمالا تا فردا و یا حداکثر چهار‌شنبه در صحن علنی مجلس مطرح شود، قطعا در بررسی‌های انجام شده ایراداتی به روند مذاکرات گرفته شده است، اما تمام تلاش مجلس این است که موضوع مذاکرات و تعهدات دولت به شکل یک قانون کامل تدوین شود، ضمن این‌که باید از تلاش‌های 35 روزه نمایندگان در کمیسیون بررسی برجام تقدیر و تشکر کرد.

 

دولت در خصوص فاجعه منا همه جوانب را سنجید

 

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با انتقاد تلویحی از نگاه‌های یک جانبه به عملکرد دولت در خصوص فاجعه منا، تاکید کرد: قطعا دولت در برنامه‌های خود اولویت‌هایی را در نظر دارد، این‌که عده‌ای می‌گویند باید رییس جمهور همان لحظه که خبر را شنید به سمت ایران باز می‌گشت درست نیست، ضمن این‌که در همان نیویورک نیز ما شاهد بودیم اعضای دولت و خود رییس جمهور نیز تلاش‌های فراوانی را در این خصوص انجام دادند.

 

وی ادامه داد: عملکرد وزیر امور خارجه نیز بر عهده خود دکتر ظریف است، قطعا شخص وزیر امور خارجه تمام جوانب را سنجیده است و اولویت‌های کاری دولت را نیز مدنظر قرار داده است، در خصوص فاجعه منا نیز وزارت خارجه فعالیت‌هایی را انجام داده است اما مشکل بزرگ اینجاست که سران رژیم سعودی زبان نفهم هستند و به‌طور کل زیر بار این فاجعه عظیم نمی‌روند.

 

استیضاح وزیر مسکن راه و شهر‌سازی قطعا شکست می‌خورد

 

باهنر درباره مشکلات عدیده این روز‌های دولت در بخش فعالیت‌های اقتصادی، تصریح کرد: دولت در موضوع یارانه‌ها با مشکلات فراوانی روبرو است که ما معتقدیم باید نیمی از جامعه یارانه بگیر حذف شوند و با تامین منابع صحیح، گام‌های پیش بینی شده در موضوع یارانه‌ها برداشته شود، در خصوص طرح استیضاح وزیر مسکن، راه و شهر‌سازی نیز باید گفت که قطعا این استیضاح رای نمی‌آورد، زیرا آخوندی فردی بسیار مدیر و استراتژیست است، ذکر این نکته نیز لازم است که دولت امروز 300 هزار میلیارد تومن پروژه عمرانی نیمه تمام دارد که همین موضوع کار را برای مسایل عمرانی سخت‌تر کرده است.

 

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در خصوص طرح رسیدگی به اموال نمایندگان مجلس قانونی در حال تدوین شدن است که در آن ساز و کاری طراحی شده است تا نمایندگان به‌صورت خود اظهاری اموال خود را اعلام کنند، پس از این اعلام نیز موارد اعلامی به صورت شفاف از طریق سایت در اختیار مردم قرار بگیرد.

 

جامعه وعاظ و مداحان تنها یک جریان حامی اصولگرایی است

گفتنی است باهنر در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری رسا در موضوع ائتلافات اجتماعی شکل گرفته در کشور که خود را منتسب به جریان اصولگرایی می‌دانند، گفت: قطعا این گروه‌ها می‌توانند به رونق انتخابات کمک کنند، ضمن این‌که انتخابات در تمام وجوه بر زندگی مردم موثر است، اما اگر بخواهیم خط فکری اصولگرایی را تببین کنیم باید بگوییم که جامعه مداحان و وعاظ به هیچ‌وجه به عنوان کلید‌دار و مهره تاثیرگذار در طیف اصولگرایی مطرح نیستند.

 

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص اهیمت سرکشی نمایندگان مجلس به حوزه‌های انتخابی خود، گفت: این موضوع که نمایندگان کمتر به حوزه‌های انتخابی خود سر می‌زنند صحیح نیست و بنده شاهد هستم که نمایندگان با تمام وجود در حال پیگیری کار‌های حوزه‌های انتخابیه خود هستند./856/پ201/ص

ارسال نظرات