۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۲۹۱۳۹۱
رییس ستاد هماهنگی حادثه منا در خراسان رضوی خبر داد؛

47 نفر کشته و 40 مفقود شده از حجاج خراسان رضوی تاکنون

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد هماهنگی حادثه منا، از کشته شدن 47 نفر و مفقود شدن 40 نفر از حجاج خراسان رضوی در فاجعه منا تاکنون خبر داد.
حادثه منا

محمدحسن واحدی، رییس ستاد هماهنگی حادثه منا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، از کشته شدن 47 نفر و مفقود شدن 40 نفر و مصدوم شدن 7 نفر از حجاج خراسان رضوی در فاجعه منا تاکنون خبر داد.

 

وی با اشاره به این که بیشترین حجاج جانباخته خراسان رضوی در این حادثه از نیشابور است، گفت: 47نفر در ارتباط با آمار جدید جانباختگان و مفقودین حادثه منا اظهار کرد: 22 نفر از نیشابور، 12 نفر از مشهد، 8 نفر سبزوار، سه نفر فیروزه، یک نفر تایباد و یک نفر از خوشاب است.

 

واحدی آمار مفقودین خراسان رضوی را  40 نفر بیان و اظهار کرد: 23 نفر از نیشابور، 12 نفر مشهد، چهار نفر سبزوار و یک نفر از تایباد از حاجیان مفقود شده است که تا این لحظه خبری از آن ها در دست نیست.

رییس ستاد هماهنگی حادثه منا در ادامه تعداد مصدومین استان را هفت نفر عنوان و بیان داشت: از این هفت نفر مصدوم چهار نفر از نیشابور، دو نفر از سبزوار و یک نفر از مشهد است.

 

معاون زیارت استانداری خراسان رضوی درباره خاکسپاری و انتقال حجاج جانباخته، گفت: هنوز اطلاع دقیقی از زمان ورود پیکر جانباختگان مشخص نشده است و پس از ورود به تهران به استان منتقل خواهد شد.

 

وی افزود: پس از انتقال جانباختگان به مشهد، پیکر آنها در حرم رضوی طواف داده و سپس تحویل فرمانداران هر یک از شهرستا‌ن‌های استان داده شده و پیکر حجاج مشهدی نیز به خانواده های آن ها تحویل تا براساس صلاحدید خود حجاج خود را تدفین کنند که البته گلزار شهدای هر شهرستان برای تدفین حجاج کشته شده در این حادثه در نظر گرفته شده است.

 

واحدی درباره اطلاع خانواده‌های حجاج از سرنوشت حاجیان خود گفت: در پایگاه الکترونیکی www.hajrazavi.ir  آخرین وضعیت افراد متوفی، مصدوم و یا مفقودین را اطلاع رسانی می شود./1310/303/ب2

ارسال نظرات