۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۹۱۵۱۰
امام جمعه تبریز:

ضعف نیروی اجرایی آل سعود در امر حج، سبب گسترش فاجعه در منا شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به بزرگی فاجعه منا، گفت: بسیاری از حجاج در حادثه منا به جهت بی اعتنائی و عملکرد بسیار ضعیف پلیس و امداد رسانان آل سعود جان خود را از دست دادند.
تشرف يک بهائي به مذهب تشيع در دفتر آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار اعضاء و مسؤولان آتش نشانی استان، با تبریک میلاد امام دهم(ع)، اظهار داشت: خدمت به هم نوعان ارزش و ارج بالائی دارد به طوری که در دین اسلام این عمل بسیار ممدوح است.

 

وی با بیان این‌که در دین اسلام تمام خدمات اجتماعی ممدوح و مطلوب است، تصریح کرد: در روایات دین اسلام چنین شخصی که به هم نوعان خود خدمت رسانی می کنند مورد مدح و تمجید قرار گرفته است، خدمت به هم نوعان یک مقام والا است، خصوصا برخی خدمات که جنبه ویژه‌ای دارند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری شغل آتش نشانی را به جهت سختی، خطرناک بودن و نجات جان انسان ها عملی ارزشمند دانست و تأکید کرد: اگر آتش نشانان نباشند در جامعه ممکن است به جهت اتفاقات مختلف جان کثیری از انسان ها به خطر بیافتد.

 

وی خاطرنشان کرد: در روایات وارد شده است که اگر جان کسی را نجات دهید و احیاء کنید مانند احیاء کل انسان ها می باشد، آتش نشانان به این شغل شریف به جهت حفظ و نجات جان مسلمانان افتخار کنند و آن را یک عمل الهی و دینی بدانند.

 

امام جمعه تبریز با تأکید بر سرعت در عملکرد آتش نشانی و امداد رسانی، ابراز داشت: سرعت در عمل یک اساس در کار آتش نشانی است، برای مثال در آتش سوزی چادر های حجاج قبل از انقلاب ، اگر مسؤولان سعودی و آتش نشانان سریع عمل می کردند مشکلات بسیاری به وجود نمی آمد.

 

وی با اشاره به نبود احساس مسؤولیت در مأموران، پلیس و آتش نشانی آل سعود، اذعان داشت: بسیاری از حجاج در حادثه منا به جهت بی اعتنائی و عملکرد بسیار ضعیف در پلیس و امدادرسانان آل سعود جان خود را از دست دادند، اگر مأموران آل سعود عملکرد درست و انسانی خود را انجام می دادند این فاجعه به این عظمت اتفاق نمی افتاد.


عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر انگیزه الهی در امر آتش نشانی و خلوص نیت، ابراز داشت: هر کس به خاطر خداوند عملی را انجام دهد خداوند او را یاری خواهد کرد، خلوص نیت بر دلسوزی آتش نشان و اجر اخروی او می افزاید، اجر اخروی این عمل در گرو انگیزه و رضای الهی است.

 

وی در پایان با اشاره به بی کفایتی و سوء مدیریت آل سعود در مدیریت حج؛ ابراز داشت: یاد شهدای گرانقدر خانه الهی را گرامی می داریم، خداوند متعال حرمین شریفین را از شر آل سعود نجات دهد، این حادثه دلیل متقنی بر بی لیاقتی و بی کفایتی آل سعود است./854/202/ب3

ارسال نظرات