۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۲۹۲۱۷۳
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا:

سران کشورهای اسلامی مسأله فاجعه منا را از طریق کنفرانس اسلامی مطرح کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا(ع) گفت: سران کشورهای اسلامی وظیفه دارند حوادث فاجعه منا را از طریق کنفرانس اسلامی مطرح کنند تا برای اداره حرمین شریفین تدبیری اندیشیده و از تکرار این گونه حوادث و خسارات جلوگیری شود.
حجت الاسلام مختار نظري

حجت الاسلام مختار نظری مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت به داغ دیدگان و با اشاره به حادثه انسانی سنگین و عظیمی که در منا رخ داد، گفت: در این چند سال تجربه ثابت کرده که حکومت پادشاهی آل سعود لیاقت و شایستگی اداره حرمین شریفین را ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه دولت عربستان شایسته مدیریت حج را ندارد، ابراز داشت: از جمله حوادث دهه شصت و خفه شدن حجاج در تونل و غیره که منجر به شهادت صدها تن از حجاج شد و همچنین حوادث اخیر مکه، سقوط جرثقیل و رمی‌جمرات ثابت کرد عربستان در مدیرت خود بی‌کفایت بوده و لیاقت اداره مناسک حج را ندارد.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا(ع) تصریح کرد: عربستان نمی‌تواند در امور مناسک حج به نحو شایسته تدبیر امور کند تا حجاج با آرامش کامل حقوقی اعمال خود را انجام دهند.

 

حجت الاسلام نظری بیان داشت: مسؤولان جمهوری اسلامی ایران در وحله اول وظیفه دارند به امور مصدومان این حادثه دلخراش رسیدگی کنند و سپس به فرمایش رهبری که فرمودند، به حکام سعودی باید این موضوع منتقل شود که مسؤولیت اصلی این حادثه را بپذیرند و از بازمانگان آن عذر خواهی رسمی کنند لباس عمل بپوشانند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: سران کشورهای اسلامی وظیفه دارند حوادث فاجعه منا را از طریق کنفرانس اسلامی مطرح کنند تا برای اداره حرمین شریفین تدبیری اندیشه شود تا از تکرار این گونه حوادث و خسارات جلوگیری کنند.

 

حجت الاسلام نظری در پایان خاطر نشان کرد: همچنین عربستان وظیفه دارد با اجساد مطهر کشته شدگان با احترام برخورد کند و اجازه دهد کارشناسان کشور‌‌های مسلمان برای بررسی و شناسایی مصدومان کشورشان به مکه سفر کنند./813/302/ب3

 

ارسال نظرات