۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۲۹۲۳۶۰
نماینده ولی فقیه در سپاه سید الشهدا شهرستان ورامین:

آل سعود صلاحیت اداره حج را ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه سید الشهدا شهرستان ورامین گفت: منصب خادمین حرمین که آل‌سعود آن را به خود نسبت می‌دهد متعلق به افرادی است که در زمره دین و اسلام رفتار ‌کنند.
جغتاتي

حجت الاسلام محمد جغتاتی نماینده ولی فقیه در سپاه سید الشهدا(ع) شهرستان ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بی‌کفایتی آل سعود در اداره مناسک حج که با رخداد فاجعه غمناک منا ثابت شد، گفت: بی‌کفایت و بی‌صلاحیت بودن رژیم آل‌سعود برای تامین امنیت حجاج بیت‌الله الحرام و ضیوف رحمانی در مناسک حج با فاجعه غمبار منا بر همه امت اسلامی ثابت شد.

 

وی افزود: منصب خادمین حرمین که آل‌سعود آن را به خود نسبت می‌دهد متعلق به افرادی است که در زمره دین و اسلام رفتار ‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه سید الشهدا(ع) شهرستان ورامین تصریح کرد: آل سعود در زمره فاسدان و از دوستاران ام الفساد یعنی آمریکا در منطقه است اینان در هیچ زمانی صلاح مسلمانان را ندیده و کوچکترین اقدامی برای حفظ دین و جان آنان قائل نشدند.

 

حجت الاسلام جغتاتی تاکید کرد: آل‌سعود برای خوشگذرانی و جولان دادن به هر کار و جنایتی دست می‌زند نمونه آن ولیعهد ملعون که با حرکت دادن کاروانی از همراهان، در روز حساس و پر ازدحام رمی جمرات که حاجیان برای انجام اعمال حج با شوق الی الله در حال حرکت هستند سبب شهادت حجاج آن هم با لب‌های تشنه می‌شود.

 

وی افزود: آل‌سعود بطور یقین می‌دانست که بستن راه حجاج در منا سبب کشتار و رعب در میان آنان می‌شود و این عمل آنان را جز نقشه و ترفند حساب شده چیز دیگری نمی‌شود تعریف کرد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه سید الشهدا(ع) شهرستان ورامین اظهار داشت: کشته شدگان منا کسانی بودند که با عشق و شوق به الی‌الله و با لبان تشنه به مقام شهادت نائل شدند.

 

حجت الاسلام جغتاتی عنوان کرد: امید است جهان اسلام در مورد مناسک حج و مدیریت آن فکری کند تا خادمین حرمین به دست مسلمانان و انسان‌های با لیاقت اداره شود تا حجاج با آرامش و حضور قلب کامل بتوانند اعمال حج خود را انجام دهند.

 

وی با اشاره به وظیفه مسلمانان و دول اسلامی نسبت به فاجعه منا، گفت: از وظایف مسلمانان و دول اسلامی این است که نسبت به واقعه منا  بی‌تفاوت نباشند و پیگیر دلیل بروز این حادثه و شناسایی مقصر آن را باشند./813/302/ب3

 

ارسال نظرات