۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۲۹۲۴۰۸

نظر مراجع تقلید درباره استفاده کشاورزان از کودهای شیمیایی

خبرگزاری رسا ـ رییس انجمن تولید کنندگان ورمی کمپوست قم با بیان این‌که کودهای شیمیایی که مخرب بودن آن در مصارف کشاورزی ثابت شده است، سبب تخریب محیط زیست و بیماری‌های متعدد برای مردم می‌شود، نظر مراجع تقلید را در این زمینه مطرح کرد.
مراجع تقليد

حمید اورعی، رییس انجمن تولید کنندگان کودهای ورمی کمپوست استان قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: پیگیری سیاست‏های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب، از مهمترین اهداف تولید کنندگان کودهای ورمی کمپوست است.

 

رییس انجمن تولید کنندگان ورمی کمپوست قم درباره فواید کودهای ورمی کمپوست ابراز کرد: جایگزین کردن کودهای ورمی کمپوست به جای کودها و سموم شیمیایی و صنعتی، دو محور سلامت محیط و سلامت انسانی را در زمینه امنیت غذایی تأمین می‏کند.

 

وی در تشریح متن استفتاء از مراجع تقلید در زمینه مصرف کودهای مضر شیمیایی و صنعتی اظهار داشت: اگر فرد کشاورزی با علم این‏که کودهای شیمیایی عامل تخریب محیط زیست و موجب بیماری‏های متعدد برای مردم باشد، اما به لحاظ ارزان‏تر بودن از آن استفاده کند، چه حکمی دارد؟

 

اورعی درباره پاسخ مراجع تقلید به این استفتاء توضیح داد: برخی از مراجع تقلید، خرید، فروش، تبلیغ و مصرف کودهای شیمیایی در مصارف کشاورزی که مخرب بودن آن‏ها ثابت شده است را ناپسند دانسته و برخی نیز جایز نمی‏دانند.

 

اورعی به لزوم حمایت جهاد کشاورزی از تولید کنندگان ورمی کمپوست اشاره کرد و ادامه داد: کودهای طبیعی ورمی کمپوست می‏تواند در سلامت محیط و جامعه تاثیر فراوانی داشته باشد و از ابتلای سالانه 70 هزار نفر به سرطان، جلوگیری کند؛ جهاد کشارزی باید در این زمینه از تولید کنندگان کودهای طبیعی حمایت کند./840/ت302/ی

ارسال نظرات