۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۹۲۴۹۳
رییس ستاد هماهنگی حادثه منا خراسان رضوی خبر داد؛

آمار نهایی جانباختگان خراسانی در فاجعه خونبار منا به 92 نفر رسید

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد هماهنگی حادثه منا خراسان رضوی، گفت: اگر پیکر آن ها تا ساعت 8 امشب وارد مشهد شوند، فردا ساعت 8 و سی دقیقه صبح از میدان بسیج به سمت حرم تشیع شده و در حرم رضوی طواف و سپس برای تدفین در گلزار شهدای هر شهرستان انتقال داده می شوند.
آمار نهایی جانباختگان خراسانی در فاجعه خونبار منا به 92 نفر رسید

محمد حسن واحدی رییس ستاد هماهنگی حادثه منا خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آمار نهایی جانباختگان خراسان رضوی را 92 نفر عنوان و اظهار کرد: از این تعدا 44 نفر از نیشابور، 24 نفر از مشهد، 11 نفر از سبزوار، 2 نفر از تایباد، 7 نفر از فیروزه، یک نفر از کاشمر، یک نفر از خوشاب بودند.
 

 

وی افزود: 2 نفر از خواف که از طریق کشور ثالث به حج مشرف شده بودند، جزء کشته شدگان فاجعه خونبار منا هستند.

 

واحدی افزود: تعداد مصدومین خراسان رضوی نیز 6 نفر بوده که 3 نفر از نیشابور، 2 نفر از سبزوار و یک نفر از مشهد هستند.

 

رییس ستاد هماهنگی حادثه منا خراسان رضوی از انتقال اجساد 23 نفر از جانباختگان خراسان رضوی به کشور خبر داد و گفت: از 104 پیکر جانباختگان منا که صبح امروز به کشور منتقل شده است 23 تا از خراسان رضوی است.

 

وی در خصوص مراسم تشیع پیکر این حجاج بیت الله الحرم گفت: اگر پیکر آن ها تا ساعت 8 امشب وارد مشهد شوند، فردا ساعت 8 و سی دقیقه صبح از میدان بسیج به سمت حرم تشیع شده و در حرم رضوی طواف و سپس برای تدفین در گلزار شهدای هر شهرستان انتقال داده می شوند.

 

واحدی همچنین از برگزاری مراسم بزرگداشت در سراسر استان برای جانباختگان حادثه منا خبر داد و گفت: بعد از ظهر فردا همزمان با سراسر کشور از ساعت 15 و سی دقیقه تا 17 و سی دقیقه مراسم بزرگداشتی در سراسر خراسان رضوی برگزار می شود و در مشهد نیز این مراسم در رواق امام خمینی برگزار خواهد شد.

 

لازم به ذکر است، صبح پنجشنبه دوم ماه جاری، همزمان با روز عید قربان حادثه مرگباری در رمی جمرات در منا به دلیل بی کفایتی رژیم آل سعود رخ داد که در این حادثه  چند هزار نفر از حجاج بیت الله الحرام از  کشورهای دنیا کشته و زخمی شدند./1310/302/ب3

ارسال نظرات